Beantwoord

Vaste telefonie: Telefoon pingt steeds om de 5 minuten

  • 2 October 2023
  • 9 reacties
  • 164 Bekeken

Sinds een paar uurtjes internet en vast bellen van Odido. 

 

Bellen werkt wel, alleen gaat mijn telefoon (oude KPN telefoon met bel en druktoetsen) om de random aantal minuten een halve keer over, wat knap irritant is. Ik hoor dus steeds de bel van de telefoon even pingelen.

 

Iemand een idee wat dit kan zijn?

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 3 October 2023, 10:41

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @VanTurenhout 

Helpt het om de mediaconverter en/of router te herstarten?

Je kan ook kijken of je het toestel een reset kan geven of een andere telefoonkabel gebruiken.

Ik heb alles wat op de glaslijn zit 30 seconden van de stroom afgehaald, en probleem doet zich nog steeds voor. 

Ik heb geen andere soortgelijke telefoon. Het zou me ook verbazen als het ‘ineens’ aan de telefoon zou liggen, want het probleem is precies vandaag begonnen sinds we een Odido signaal hebben..

Reputatie 7
Badge +9

Hi @VanTurenhout, zou je al je toestelinformatie kunnen delen? Heb je toevallig het toestel al gereset zoals @Waqqas hierboven zei? Ik heb dit namelijk nog niet eerder gehoord, maar wellicht kan ik iets voor je betekenen!

Het is een PTT Type T65 TDK. Zojuist een telefoongesprek gevoerd en tijdens het bellen hoorde je ook steeds een klik alsof de lijn verbroken werd, terwijl dat niet het geval is. 

 

Welk toestel zou ik moeten resetten ? De telefoon :-) Daar is niets aan te resetten...

Reputatie 7
Badge +9

Hey @VanTurenhout, dat gaat inderdaad lastig met dit toestel haha!

Ik heb een reprovisie uitgevoerd op het modem, kan je het modem herstarten en kijken of het nu goed werkt?  

Ik heb alles uitgezet en na een minuut weer aangezet. Bij het opstarten van het de Zyxel hoorde ik de telefoon een paar keer pingelen.  Ik ga het de komende uren even in de gaten houden.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt @VanTurenhout, ik zie graag een terugkoppeling of het gewerkt heeft! 

Ik heb het een tijdje aangeluisterd en het probleem van de pingel lijkt niet meer op te treden. Ik heb nog geen telefoongesprek gevoerd om te zien of het daarin ook nog goed gaat. 

Dit is in elk geval al een voorlopige verbetering. 

Hier wordt je beter geholpen dan door de lui bij de klantenservice...man man, wat ben ik boos geworden daar. 

Bij het melden van deze storing wist de heldere geest van de helpdesk me de vraag te stellen of ik wel naar de juiste telefoon luisterde want “een iPhone heeft ook zo'n ringtone”

Dan voel je je wel heel serieus genomen.  Zijn conclusie was, nadat hij ‘met de backoffice geschakeld had’ dat als je kunt bellen en gebeld kunt worden, dan ligt het niet aan Odido en moet het wel aan de telefoon liggen en kon ik niets anders doen dan bij de leverancier van de telefoon gaan informeren want precies op het moment dat het Odido signaal actief is geworden is de telefoon kapot gegaan…..

 

Inmiddels de tweede slechte ervaring met Odido Klantenservice dus. na 2 dagen verbinding te hebben….

Reputatie 7
Badge +5

Dank voor deze update @VanTurenhout en mooi om te horen dat het is opgelost! Mijn excuses voor deze ervaring met de klantenservice. Weet dat wij er voor je zijn als je vragen hebt in de toekomst!

Reageer