Vaste telefonieproblemen lijken onoplosbaar

  • 26 April 2023
  • 2 reacties
  • 101 Bekeken

11 april werd mijn overstap geregeld van KPN glasvezel naar T-Mobile Thuis. Monteur kwam langs en was binnen 10 minuten klaar (ik heb zelf wifi geregeld en gebruik de app om tv te kijken, dus alleen wat werk in de meterkast). Alleen de vaste telefoon deed het niet: bij opnemen van de "hoorn" geen dialtone. Geen gehoor bij bellen of gebeld worden. Alles nagelopen, onverklaarbaar. Monteur gaf aan dat het wellicht met nummerbehoud te maken had en er een paar uur overheen zou gaan.

Twee dagen later nog steeds niks, T-Mobile gebeld en die gaven aan dat ze het gingen doorspelen naar hun interne experts (TSD?) en dat er nog een monteur zou langskomen. Van Guidion kreeg ik mail om installatie te plannen. Ik weer bellen om aan te geven dat het geen installatie was maar een probleem. T-Mobile verzekerde me dat de monteur dat zou weten.

Monteur komt langs en zegt: Ik kom de boel installeren! 😂 Na uitleg dan maar alles rond telefonie nagelopen: alles maar weer eens gerestart, kabels gecheckt, basisstation dect gerestart. Maar intern werkt alles goed: als ik de hoorn op pak zie ik in de web-interface van de modem dat phone1 "off-hook" is en als ik die erop leg dan zegt de interface "on-hook". Kortom, de modem is veelvuldig gerestart, alles is nagelopen, hier intern werkt alles feilloos.

Dus ik na vertrek van de monteur maar weer bellen. Medewerker verzekerde me dat de "nerds" (zijn woorden) van de TSD het zeker zouden fixen. Maar het goede nieuws: zolang dit niet opgelost is wordt mijn overstap niet opgeleverd en betaal ik er niet voor! Schrale troost maar allicht redelijk dacht ik.

Nu zie ik echter in de T-Mobile app dat de overstap per vandaag rond is! En dat mijn abonnement dus loopt. Echter, er is niks veranderd in de situatie. Hier intern werkt alles perfect maar ik kan niet vast bellen of gebeld worden. Geen dialtone, etc.

Ook zie ik in de modem dat vanmorgen rond 10:00 de boel gerestart is. Dat verklaart waarom ik tijdens mijn werk vanmorgen ineens geen verbinding had. Beetje knullig dat mijn modem is gerestart zonder contact of overleg. Maar nog knulliger dat iemand nu blijkbaar gewoon heeft gezegd "ja fuck it ik markeer het gewoon als opgelost hatsikidee!"

Wat nu?

 


2 reacties

Nog ter aanvulling: de kabel zit in Phone 1, ik heb ook al eens Phone 2 geprobeerd maar allebei doet het niet. In beide gevallen detecteert het modem de telefoon op de betreffende poort. Het telefoon-lampje gaat nooit branden. Dit alles wijst er duidelijk op dat het probleem aan de kant van T-Mobile zit (zoals twee monteurs ter plekke ook al geconstateerd hebben) alleen T-Mobile lijkt dus niets te doen behalve bij ieder contact mijn modem te restarten en uiteindelijk nu de boel te hebben gemarkeerd als opgelost.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @jvdb2048, allereerst excuses dat je dit hebt moeten ervaren! Ik heb het meteen voor je nagekeken en ik zie dat het op dit moment in behandeling is bij de technische experts. Er wordt vervolgens zo snel mogelijk contact met je opgenomen per e-mail. Als je dit in de gaten houdt, komt het helemaal goed. Stuur me gerust een berichtje als je nog vragen hebt of er iets onduidelijk is! 😄 Groetjes, Ishana

Reageer