Beantwoord

vaste telefoon blijft maar problemen geven

  • 7 November 2023
  • 15 reacties
  • 86 Bekeken

op 23-10 -2023 overgestapt op glasvezel sinds dien niks dan ellende met de vaste telefoon

eerst werkte het inbellen niet toen werkte het wel maar was er weer geen  nummer weergave  toen ze dat weer zouden oplossen werkte er helemaal niets meer en nu kan ik weer wel zelf bellen en niet gebeld worden en vandaag hebben ze weer een monteur langs gestuurd voor een probleem dat niet hier thuis is op te lossen ik wordt er helemaal ziek van!  vanaf 23 october  glasvezel nou is geen succes ook vanaf 23 october  ellende en maar bellen met odido  wanner wordt het opgelost?????

icon

Beste antwoord door M kools 30 November 2023, 10:13

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @M kools, is dit al opgelost? Sorry voor de veel te late reactie! Jouw topic stond in een ongebruikt sub-forum en kon daardoor pas opgepakt worden bij een moderatieronde. 

het is in zoverre opgelost dat ik weer kan bellen en gebeld worden alleen de nummer weergave werkt nog steeds niet  maar ben bang dat ik dat weer meldt dat alles dan weer niet werkt/ uit valt vandaar dat ik dat niet heb gemeld

m  kools

zit hier net wat te lezen op dit forum en nu bijkt dat er 4 jaar geleden al problemen waren met de nummer weergave  van vaste telefoons en er nog steeds zijn ??

Reputatie 7
Badge +16

@M kools Ligt eraan om welk toestel het gaat. Sommige DECT’s hebben een bepaalde instelling die voor problemen zorgt. Heb jij een Sony toevallig?

nee ik heb toevallig geen sony  de een is een gigaset en de ander weet ik zo geen 123 merk van ik weet wel dat ze op ziggo altijd probleemloos gewerkt hebben jaren heb 2 verschillende merken dect die allebij problemen geven bij odido

Reputatie 7
Badge +9

Hey @M kools, zou je kunnen kijken of er een splitter tussen het modem en toestel zit? Zo niet dan moet ik het nogmaals voor je doorzetten naar onze techneuten. Dit kan er zo uit zien: 

 

 

 

 

Hoi er zit geen splitter tussen   het doorzetten naar de techneuten is oke maar niet dat ik straks weer dagen met een telefoon  zit die weer niet werkt !

Reputatie 7
Badge +9

Hi @M kools, kan je mij vertellen welke merken en toestel het zijn? Heb je ook twee voorbeeld gesprekken waar je geen nummer kan zien? Graag datum en tijdstip noteren. Dan zet ik het voor je door! 

heb een toestel in de kamer merk tiptel 160  en een dectset gigaset as405  (4stuks)  wat betreft de voorbeeld gesprekken bij elk gesprek werkt de nummer weergave niet maar kan je wel 2 data geven13-11-2023 8 uur 45  en 20-11-2023 14 uur 44  wat mij betreft zoek ik de oorzaak in de modem/modemsoftware omdat de vorige modem van ziggo gewoon goed werkte

m  kools

Reputatie 7
Badge +9

Hey @M kools, bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb het doorgezet naar onze techneuten. Zij zullen hier een deskundige blik op werpen en hebben hopelijk de oplossing voor jou! 

nou dan hoop ik dat de techneuten beter werken dan  de admin . van odido kreeg vandaag een mail 

om een replay te geven over een gesprek dat ik met jou gister gehad zou hebben???????

op zondag een gesprek per telefoon  knap ik weet van niks  

Reputatie 7
Badge +9

Hey @M kools, dat bericht heb je ontvangen omdat ik een case heb aangemaakt. Daar kun je laten weten wat je van onze Communicatie vindt!  

Reputatie 7
Badge +6

@M kools Wat je ondertussen ook zou kunnen proberen, is inloggen op het modem (192.168.1.1) en in het menu naar VoIP > Telefoon > Regio gaan. Daar kun je ‘Signaaltype beller-ID’ aanpassen. Welke voor jou werkt, is een kwestie van uitproberen. Bij sommige klanten helpt het ook om de regio-instelling op België te zetten.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @M kools, we hebben zojuist wat settings aangepast en het modem gereboot. Als het goed is moet het nu werken. Kan je mij een terugkoppeling geven of het werkt? Alvast bedankt! 

Hey @M kools, we hebben zojuist wat settings aangepast en het modem gereboot. Als het goed is moet het nu werken. Kan je mij een terugkoppeling geven of het werkt? Alvast bedankt! 

 

hoi  tommie

eindelijk het werkt nog geen 100 % maar kan weer zien wie er belt  geeft nog wat  nullen te veel

maar is goed te doen nu hopen dat het zo blijft dank voor je inzet nogmaals dank  groeten

m  kools

Reageer