Beantwoord

Vaste telefoon op Fritzbox 7590

  • 28 July 2023
  • 20 reacties
  • 355 Bekeken

Reputatie 1

Had tot voor kort een werkende telefoonaansluiting op mijn Fritzbox 7590. Door problemen tijdelijk de T54 aangesloten. Vervolgens is de telefoonaansluiting gekoppeld met de T54. Helaas wil ik mijn Fritzbox weer gebruiken, maar kan dit niet omdat het wachtwoord door T-Mobile is gewijzigd. Wie o wie heeft een oplossing

icon

Beste antwoord door Waqqas 28 July 2023, 23:51

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Henk_Snijder 

Met de handleiding in dit topic kan je het huidige wachtwoord voor je VoIP account achterhalen en gebruiken :

https://community.t-mobile.nl/vast-bellen-494/guide-voip-sip-inloggegevens-achterhalen-met-de-zyxel-323022/index2.html?postid=1587259#post1587259

Reputatie 1

Heb inmiddels in my t-mobile een link gevonden. Kan wel mijn gebruikersnaam zien, maar kan wachtwoord niet wijzigen. Deze is niet toegankelijk

Reputatie 7
Badge +15

@Henk_Snijder

Als je bovenstaande link opent dan kan je wat daar boven staat negeren, deze handleiding is niet meer nodig.. dat wijzigen in My T-Mobile bevat namelijk een bug.

Volg de handleiding die in dat topic staat om het wachtwoord te achterhalen en neem hem over in je Fritzbox.

Reputatie 1

@Waqqas Heb deze handleiding geprobeertd, maar krijg de melding dat er een fout in line 1 zit en  dan stopt het.

Reputatie 7
Badge +15

@Henk_Snijder 

Ik heb deze handleiding een week geleden nog gevolgd en het was me gelukt, zorg dat de T-Mobile router is aangesloten en voer alle stappen correct uit.

Reputatie 1

@Waqqas Dankjewel voor je hulp. Nogmaals alles uitgevoerd en heb nu inderdaad het wachtwoord gevonden.

Reputatie 1

@Waqqas Heb geprobeerd om telefonie over te zetten naar Fritzbox 7590, maar de ingevoerde gegevens worden niet geaccepteerd. In de Fritzbox moet Other Provider worden ingevoerd, maar dit wordt tijdens de installatie gewijzigd in T-Mobilethuis

Reputatie 7
Badge +15

@Henk_Snijder 

Met deze handleiding van AVM zou het moeten lukken, met other ISP en VLAN 300 op de FB 7590 werkt telefonie van T-Mobile niet had ik ooit eens gelezen.

Reputatie 1

Kreeg gisteren van een van de medewerkers van TMNL (nav een storing) te horen, dat gebruik vaste telefonie t/m de T50 mogelijk is, maar bij de T54 niet meer. Lijkt mij vreemd, want hiermee voldoet TMNL niet meer aan de regels voor vrije modem keuze.

Reputatie 7
Badge +15

@Henk_Snijder

Zover ik weet verandert er niks aan de verbinding wanneer je een nieuwere modem/router krijgt en daarom zou het gewoon moeten werken op je eigen router.

Reputatie 1

@Waqqas heb alles geprobeerd, maar Fritzbox 7590 blijft aangeven, sat hij de lijn niet kan activeren. Medewerker ggeft aan dit niet ook voorlopig ook niet zal werken, omdat TMNL de lijn om een of andere reden de lijn niet vrij geeft

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Henk_Snijder, ik wil toch @TMTV vragen of hij hier een blik op wilt werpen. Er loopt ook een groot onderzoek hiernaar, wellicht gaat het om het zelfde euvel! Hopelijk kan @TMTV je toch nog uit de brand helpen met een slimme work-around. 

Reputatie 1

@Tommie als je dat wil doen, zou prettig zijn

Reputatie 7
Badge +9

@Henk_Snijder hij is getagged en zal spoedig reageren!😎

Reputatie 7
Badge +6

@Henk_Snijder Hier ben ik dan! Welke foutmelding krijg je precies? Als je 401 Unauthorized krijgt, klopt er iets niet met de gebruikersnaam en/of het wachtwoord. Anders is er mogelijk helemaal geen verbinding met de server. Zou je een screenshot kunnen plaatsen van de relevante instellingen (met eventuele persoonlijke gegevens onleesbaar gemaakt) en de foutmelding? Een foutje is zo gemaakt en zo is dat sneller te zien.

Reputatie 1

@TMTV Krijg geen enkele foutmelding. Fritzbox probeert wel de gegevens op te halen, maar stopt na enige tijd (rode streep). Momenteel kan ik je niet meer informatie geven, omdat ik niet thuis ben en dit niet opnieuw kan proberen. Probeer maandag een screenshot te maken.

Reputatie 1

@TMTV nogmaals een screenshot, had deze ebige tijd terug ook al gezonden.

 

Reputatie 1

Wachtwoord opnieuw opgehaald. Deze was gewijzigd. Installatie Fritzbox opnieuw opgestart en dit nieuwe wachtwoord gebruikt. Werkt nu prima. Iedereen bedankt voor de hulp!

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Henk_Snijder, super fijn! 😊 Mocht je nog vragen of onduidelijkheden hebben, staan we voor je klaar. Voor nu wens ik je een mooie dag! 

Reputatie 7
Badge +6

Sorry @Henk_Snijder, je topic was aan mijn aandacht ontsnapt. Gelukkig werkt het nu weer. Als je je wachtwoord wijzigt, moet je opnieuw het script uitvoeren, omdat de wachtwoorden nog steeds niet overeenkomen. Het is blijkbaar een hardnekkig probleem. Hopelijk heeft een moderator een tussenstand qua oplossing voor dit probleem.

Reageer