In verband met mijn overstap van mijn thuis abonnement, waaronder telefoon met nummerbehoud, van T-Mobile naar KPN heeft KPN om vrijgave van mijn telefoonnummer gevraagd per de datum van overstappen.
Echter geeft T-Mobile dit nummer al vele malen eerdere aan hen vrij, waardoor mijn vaste telefoonverbinding 1,5 maand voor mijn overstap wordt stopgezet.
Ik heb hierover al contact gehad met de klantenservice van T-Mobile en zij komen met het idee om KPN te vragen deze aanvraag te annuleren. Ze kunnen dan later een nieuwe overname bij T-Mobile neerleggen. De klantenservicemedewerker vindt zijn eigen idee zelf ook enigszins omslachtig.
Het moet zó zijn dat providers, bij overstappen, onderling de diensten op elkaar aansluiten.
Ook heb ik bij KPN navraag gedaan en zij geven aan dat zij het telefoonnummer pas hoeven te krijgen van T-Mobile op het moment van overstappen, dus kan T-Mobile mijn telefoonverbinding met mijn nummer gewoon operationeel houden tot mijn overstap.
Ik ben weleens vaker overgestapt naar een andere provider en dit is nooit fout gegaan.
Waarom kan T-Mobile mijn telefoonnummer niet pas vrijgeven op het moment van overstappen? Want deze actie ligt bij T-Mobile.
Beste antwoord door Piotr
Bekijk origineel