Beantwoord

Yealink t41p wilt niet registreren, bij iemand anders met een andere provider werkte de telefoon gelijk!

  • 12 March 2024
  • 13 reacties
  • 154 Bekeken

Mijn Yealink t41p wilt niet registreren, alle instellingen in de telefoon staan goed, want ik heb de telefoon meegegeven aan iemand anders en bij hem deed de telefoon het gelijk zonder problemen.  Moet er iets in de router aangepast worden ? (zyxel router)

icon

Beste antwoord door yalerta 16 March 2024, 13:35

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Fred Admiraal 

Heb je het VoIP wachtwoord aangepast in je Odido account? Je dient het wachtwoord middels deze guide te achterhalen :

https://community.odido.nl/vast-bellen-494/guide-voip-sip-inloggegevens-achterhalen-met-de-zyxel-323022/index2.html#post1587259

Je kan bovenstaande melding negeren en de guide volgen.

Hallo @Fred Admiraal 

Heb je het VoIP wachtwoord aangepast in je Odido account? Je dient het wachtwoord middels deze guide te achterhalen :

https://community.odido.nl/vast-bellen-494/guide-voip-sip-inloggegevens-achterhalen-met-de-zyxel-323022/index2.html#post1587259

Je kan bovenstaande melding negeren en de guide volgen.

Ik zit bij cheapconnect voor de voip

Reputatie 7
Badge +15

@Fred Admiraal 

Odido reserveert poort 5060 voor eigen VoIP diensten en vanwege een custom firmware waarin wat instellingen niet beschikbaar zijn zal het denk ik niet lukken om CC werkend te krijgen via de Zyxel, je kan dan overwegen om een eigen router met VLAN ondersteuning te gebruiken.

Hallo @Fred Admiraal 

Heb je het VoIP wachtwoord aangepast in je Odido account? Je dient het wachtwoord middels deze guide te achterhalen :

https://community.odido.nl/vast-bellen-494/guide-voip-sip-inloggegevens-achterhalen-met-de-zyxel-323022/index2.html#post1587259

Je kan bovenstaande melding negeren en de guide volgen.

Ik zit bij cheapconnect voor de voip

Hallo man , dank voor de hulp , maar begrijp ik ben een leek met computers. Ik heb wat gelezen dat me doet vermoeden dat ik beter uitmoetleggen wat de situatie is ! Ik heb dus een comp. thuis ,glasvezel internet en Odido als provider . Ik heb mijn vaste tel. opgezegt bij Odido en laten overnemen door Cheapconnect. Via Cheapconnect de Yealink T41P tel. ingesteld om via internet goedkoop te bellen . Dus dat Zyxel kastje is de boosdoener ? Als ik dat programma van je installeer , is Odido dan nog steeds mijn provider ? Dank voor de hulp zover en heb geduld met deze ‘ ouwe ‘ man !

Ik heb het geprobeerd , was uren bezig maar lukt me niet ..

Reputatie 7
Badge +5

Ik heb het geprobeerd , was uren bezig maar lukt me niet ..

Het is niet nodig om de Odido inloggegevens aan te passen of gebruiken.

Om de voip telefonie via Cheapconnect te gebruiken moet je van CC de inloggegevens in de telefoon invoeren.

/knipenplak

Om ons VoIP account in te stellen heeft u de volgende gegevens nodig:
- gebruikersnaam: dit is uw telefoonnummer in internationaal formaat (bv. 31851234567 ). Deze is terug te vinden in de welkoms e-mail of in uw portal.
- wachtwoord: tevens te vinden in de welkoms email of portal.
- outbound proxy en/of sip server: voip.cheapconnect.net

/uigeplakt

Het is mogelijk dat de Yealink telefoon moeite heeft met poort 5060 die standaard gebruikt wordt bij Voip telefonie.

In dat geval moet je een ander POORTNUMMER van CC invullen in de instellingen van de Yealink telefoon. Forum van CC geeft als aternatieven

5066
5068
5070
5072
5074
5076
5078
5080

Maar ook het in of uitgeschakeld zijn van SIP alg en dergelijke kunnen problemen opleveren.

Die SIP instelling doe je echter niet in het Yealink toestel maar in De Zyxel modem.

 

 

Reputatie 4
Badge

Ik heb het geprobeerd , was uren bezig maar lukt me niet ..

Het is niet nodig om de Odido inloggegevens aan te passen of gebruiken.

 

Maar ook het in of uitgeschakeld zijn van SIP alg en dergelijke kunnen problemen opleveren.

Die SIP instelling doe je echter niet in het Yealink toestel maar in De Zyxel modem.

 

 

Die SIP-alg instellingen kun je juist niet doen in de Zyxel: daar zijn ze door Odido uit verwijderd.
Andere sip poort dan 5060 instellen in de Yealink kan we zin hebben.
Odido blokkeert wat als het gaat om poort 5060-verkeer naar niet-Odido servers.

Ik krijg het niet voor elkaar, …..

Reputatie 2

Ik begrijp dat niet dat het antwoord van @Waqqas groen gemaakt is, want het slaat niet op jouw situatie.  Dikke kans dat het met je zyxel modem het nu niet op te lossen is.
Odido zou best wel eens in overtreding kunnen zijn door de manier waarop ze vast bellen door andere voip providers moeilijk maken.

Ik heb zelf cheapconnect achter een eigen FritzBox modem en dat gaat prima. 

Reputatie 7
Badge +5

 

Ik heb zelf cheapconnect achter een eigen FritzBox modem en dat gaat prima. 

Hier een T50 met een gigaset N300A-IP verbinding met CC via poort 5060.

Kan ik dan een ander modem ipv zyxel gebruiken bij Odido ?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Fred Admiraal 

Dat kan zeker. Zorg dat de modem/router ondersteuning heeft voor VLAN, je gebruikt VLAN 300 voor Odido internet.

Reputatie 4
Badge

Kan ik dan een ander modem ipv zyxel gebruiken bij Odido ?

Er zijn vele mogelijkheden. Fritzboxen hebben zelfs rechtstreeks een profiel "Odido/T-Mobile" waarmee alle instellingen in een keer goed staan.

Reageer