Beantwoord

2 verschillende wifipunten

  • 29 November 2023
  • 13 reacties
  • 171 Bekeken

Reputatie 1

Hallo,

 

ik heb 3 weken geleden een Wifipunt besteld en kreeg de wap6807. Die werkt perfect met mijn zyxel T50. Alleen wilde ik er nog 1 bij voor op mijn zoon zijn kamer. Dus nog 1 besteld. Die is gisteren binnen gekomen de wx5600. En deze kan ik niet installeren. Kan er geen verbinding mee maken. Niet draadloos of via wifi. De lampjes branden gewoon groen. En hij komt ook niet op de MPro mesh app te staan. Er staat bij bestellingen dat ik er 1 terug moet sturen. Maar die ik terug moet sturen werkt dus wel. En dat er nog een 5600 aankomt. Ik snap er niets meer van. Kan iemand met mij mee kijken wat er verkeerd gaat? 

 

groetjes Patricia

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 29 November 2023, 15:11

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 1

Ik bedoel natuurlijk bedraad en niet draadloos

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Patricia8043

Zo te zien is er iets niet goed gegaan in het systeem. De T50 werkt inderdaad niet samen met een WX5600. Alleen met de WAP6807. 

Om te zorgen dat je weer helemaal up-to-date bent. Heb ik je T50 en WAP6807 omgeruild voor een T56 en WX5600. Zodat alles weer helemaal samen werkt. 

Sorry voor het ongemak. 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Patricia8043 ,

EDIT: Sven heeft de oplossing al geboden!

Reputatie 1

Oké hartstikke bedankt. Dus ik krijg een andere modem en een andere Wifipunt? Of heb je dat aangepast in de modem zelf? Zoals je leest heb ik er niet veel verstand van😬. 

Reputatie 7
Badge +4

Oké hartstikke bedankt. Dus ik krijg een andere modem en een andere Wifipunt? Of heb je dat aangepast in de modem zelf? Zoals je leest heb ik er niet veel verstand van😬. 

Je krijgt een ander modem ipv je huidige Zyxel T50 en een andere Wifi punt ipv de WAP6807 die je nu hebt. 

Straks heb je een T56 modem en 2x WX5600 wifi punten :) 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Patricia8043 ,

Je hebt het helemaal goed begrepen, de T56 is een nieuwer modem en de WX5600 de nieuwste wifi plus punten.
Voor wat meer informatie zie onderstaand topic:
 

Ook staat er veel informatie over WiFi in dit topic:

Wiki over Wifi    ← deze link is klikbaar

Reputatie 1

Allebei bedankt voor de antwoorden. Ik ga me even inlezen 😉

Reputatie 1

En uiteraard bedankt voor de nieuwe modem en Wifipunt 😃

Reputatie 1

Hi @Patricia8043

Zo te zien is er iets niet goed gegaan in het systeem. De T50 werkt inderdaad niet samen met een WX5600. Alleen met de WAP6807. 

Om te zorgen dat je weer helemaal up-to-date bent. Heb ik je T50 en WAP6807 omgeruild voor een T56 en WX5600. Zodat alles weer helemaal samen werkt. 

Sorry voor het ongemak. 

Ik heb nog even 1 vraagje. Ik de 2 wifipunten en de modem geïnstalleerd. Alleen als ik nu in het Wifipunt een internetkabel stop van bv de ps4 dan werkt het niet. Doe ik iets verkeerd? Ik heb de 2 wifipunten op de kamers van mijn zonen gezet voor stabiel bekabeld gaming internet. Geïnstalleerd zoals in het boekje en ze staan ook allebei in de meshapp. 

Reputatie 1

Vergeet mijn vraag maar weer. Het werkt nu in 1 keer wel. Sorry voor de overlast

Reputatie 1

Toch weer even een vraagje. De upload snelheid van de ps4 op mijn zoon zijn kamer is bekabeld 5.5 mbps. En als ik met mijn telefoon het via wifi doe, is de upload 548mbps. Ik heb het wifipunt al gereset en de modem gereset. Het wifipunt is niet bekabeld vanaf de modem maar via het stopcontact heb dat gedaan. De lampjes op het punt branden allemaal groen en in de meshapp staat ie ook op groen. Wat gaat er hier fout? Kan iemand mij helpen?

 

Reputatie 6
Badge +2

@Patricia8043 Stel al je vragen gerust, we zijn er om ze allemaal voor je te beantwoorden! 😊 Heb je al eens geprobeerd om het wifipunt een factory reset te geven? Je doet dit door met een pinnetje het knopje aan de achterkant van het wifipunt voor vijf seconden in te houden. Hierna moet je het wifipunt weer opnieuw installeren. In dit topic lees je nog eens hoe dat moet: Installatie en gebruik van Wifi Plus voor het Zyxel modem | Odido community. Laat je mij weten of het is gelukt? Ik wil graag dat er zonder problemen gegamed kan worden! 😀

 

Reputatie 1

Hallo,

 

het is gelukt. Dank je wel!

Reageer