Beantwoord

Andere wifi router werkt niet

  • 16 October 2023
  • 2 reacties
  • 149 Bekeken

Goedenavond,

ik heb sinds 2/3 weken glasvezel thuis van Odido en heb hiervoor het T56 modem ontvangen. Echter stopt dit modem na 30-60 minuten met internet geven en wordt het internet symbool op de router rood. Na een hoop getest lijkt dit een probleem specifiek hier in de regio tussen het datacentrum en de T56 modems wat momenteel nog niet verholpen kan worden.

De monteur gaf mij aan dat dit zeer waarschijnlijk makkelijk te verhelpen zou moeten zijn door een andere router te gebruiken alleen dit is via Odido niet mogelijk. 

Ik heb daarom een router van TP-Link (Archer AX55) aangesloten op het modem van Odido maar deze geeft geen internet. 

Kan iemand mij de juiste richting in sturen hoe ik dit kan verhelpen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 16 October 2023, 22:00

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ralf224444 

Je kan de internetkabel van de converter in de WAN poort van de Asus pluggen, verbindt een laptop/pc met de Asus en vul deze instellingen in in de router interface :

Hier staat een uitleg vanuit TP-LINK.

Alle poorten kan je op internet zetten en je moet kiezen voor Dynamic IP. Op deze manier heb je de Zyxel niet nodig.

Hallo @Ralf224444 

Je kan de internetkabel van de converter in de WAN poort van de Asus pluggen, verbindt een laptop/pc met de Asus en vul deze instellingen in in de router interface :

Hier staat een uitleg vanuit TP-LINK.

Alle poorten kan je op internet zetten en je moet kiezen voor Dynamic IP. Op deze manier heb je de Zyxel niet nodig.

Bedankt! Het is gelukt!

Reageer