Apparaat verbindt niet met WiFi. Update firmware Zyxel T56 mogelijk?

  • 13 March 2024
  • 16 reacties
  • 172 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Master Poster
  • 11 reacties

Goedemorgen,

Afgelopen maandag is er bij ons Glasvezel aangesloten met een Zyxel T56. Alle apparaten werken behalve een apparaat genaamd Yandex Alisa. Voorheen op het KPN modem werkt het perfect, alleen nu wil hij geen verbinding maken met de Zyxel. Het apparaat is niet via ethernet aan te sluiten. Ik heb het modem en ONT al opnieuw opgestart maar dat werkt niet. Het apparaat verbindt wel gewoon met Wifi via hotspot op mijn telefoon.

 

Op het forum lees ik dat dit probleem vaker voorkomt (o.a. bij Toon thermostaat) en dat de nieuwe firmware (B10?) een oplossing kan zijn. Zou die op ons modem gezet kunnen worden? Dank alvast !

Cal van Odido 1 maand geleden

Hoi @Job007, goed dat je jezelf hiervoor wil aanmelden, ik zorg er graag voor dat je snel weer kan genieten van je Yandax Alisa! Ik heb meteen je modem doorgekeken en je zit inderdaad nog op de oudere firmwareversie. Daarom ga ik het papierwerk voor je in orde maken en ik zorg ervoor dat je in de komende dagen de firmware update zal ontvangen. Zodra dit is gelukt zullen wij je modem kort opnieuw opstarten om te zorgen dat de update goed doorkomt.

Hier ga ik voor je achteraan, wij zullen snel je modem updaten! 😄

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Job007, goed dat je jezelf hiervoor wil aanmelden, ik zorg er graag voor dat je snel weer kan genieten van je Yandax Alisa! Ik heb meteen je modem doorgekeken en je zit inderdaad nog op de oudere firmwareversie. Daarom ga ik het papierwerk voor je in orde maken en ik zorg ervoor dat je in de komende dagen de firmware update zal ontvangen. Zodra dit is gelukt zullen wij je modem kort opnieuw opstarten om te zorgen dat de update goed doorkomt.

Hier ga ik voor je achteraan, wij zullen snel je modem updaten! 😄

Reputatie 2

Hi Cal. Super heel fijn! Dankjewel :)

Reputatie 7
Badge +9

Modem is geupgraded @Job007! Werkt het inmiddels weer? 

Reputatie 2

Yes, het werkt! Dankjewel!

Hallo @Tommie van Odido , 

Wij kampen met hetzelfde probleem, de Remarkable 2 kan niet connecten met het modem. We krijgen graag zsm de firmware update. Kan dat of moet ik een nieuw topic openen daarvoor?

Groet Tim en Isabel

Reputatie 6
Badge +2

@Tim en Isabel Tuurlijk, ik heb jullie gelijk op de lijst gezet! Ik verwacht dat de update vandaag of morgen wordt uitgestuurd. 

@Tim en Isabel Tuurlijk, ik heb jullie gelijk op de lijst gezet! Ik verwacht dat de update vandaag of morgen wordt uitgestuurd. 

Top. Moeten we aan onze kant nog iets doen? Het werkt nog steeds niet namelijk. Maar misschien zijn we ongeduldig, en is het nog niet gebeurd.

Reputatie 7
Badge +9

Nee hoor @Tim en Isabel, in fact, de update staat al op het modem!

Graag zou ik dit ook willen. Een update op de router is niet zelf uit te voeren toevallig? 

Mijn modem zit op B8 en ervaar een hoop problemen op het moment.

Teredo op me Xbox Series X. 

En wifi nooit boven de 100mbps

Booster werkt ook niet naar behoren.

Beetje drama laatste tijd. Kan guest wifi naam niet aanpassen of hij loopt vast.

 

HELP

Reputatie 7
Badge +9

Welkom op onze Community @Brais Sanchez!

Ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem. De update is niet zelf uit te voeren.

Waarom wil je gebruik maken van je gastnetwerk?

Ooh top man! In hoelang kan ik het verwachten te zien op de modem ?🫡

 

Nou heb op het moment 24 clients lopen en dat is nog met bridges ertussen. Heb alles smarthome wat je maar kan bedenken. En wil niet dat andere daarbij kunnen. Ook al is het even een vriend of familie. Je hebt altijd grapjassen ertussen zitten. Dus dacht ben het voor. Ze hebben alleen data nodig als het goed is 🤣🤣🤣

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben voor je gaan kijken en zie dat de firmware geupgraded is @Brais Sanchez!

Ah check, logisch. Niet dat je je smart apparatuur met je gastnetwerk verbindt namelijk, dat zorgt voor issue's door de restricties. Het gastnetwerk zorgt ook voor een extra beladen netwerk. Houd dat wel ingedachten. 

Ik zie dat hij is geupdate en dat is top!

Maar het probleem met wifi snelheid op me laptop is niet opgelost. Ik krijg tussen 60 en 100mb maar wel 9 ping.

 

Maar op me telefoon is het 600mb. Ooh en nu 200mb. Dat is ook dus heel erg overal met de hoeveelheden.

Heb 1Gbits glasvezel met de nieuwe zyxel modem.

 

Op me xbox is WiFi ook 60 tot 100mb en snap niet waarom. De enige plek waar ik volle snelheid heb is op me telefoon.

 

Is dit op te lossen ?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Brais Sanchez 

Welke snelheid haal je met een laptop rechtstreeks bekabeld aangesloten op de router met de Ookla speedtest?

Is de WiFi booster van Odido? En is deze draadloos of bekabeld verbonden?

Misschien ondersteuntde Xbox alleen 2,4 GHz wifi en dat zorgt voor lagere snelheden.

Dan haal ik wel 950 up and down op laptop.

 

Xbox heeft 5ghz lijn voor wifi maar die pakt hij niet? En op kabel haal ik ook alleen maar 100mb op xbox. Direct bekabeld haal ik wel meer 1030mb en 152 up dus dat is goed. Ik heb een 50meter kabel die ik dan even door me huis trek om dit te checken.

 

Maar dit zijn dan kabel issues in mijn huis ? Is dit iets wat odido ook oppakt ?

 

Ook is het wifi probleem dan nog steeds niet opgelost hoezo haalt mijn telefoon hogere snelheden dan mijn laptop die wifi 6 heeft en xbox die 5ghz heeft. En oja waar is ipv6 ?

 

Ik waardeer de moeite trouwens erg! Vind dat er snel wordt gehandeld en goede communicatie.🙏🏾

Beste,

 

Ten eerste Belachelijk van Odido dat deze update niet standaard gepushed wordt… Ik zit al 3 dagen voor een klant een basisstation werkend te krijgen.. en kreeg maar geen ip…

Zou ik aub de firmware update mogen? 

voor serienummer: 

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

Reageer