Beantwoord

Apparatuur via wifi werkt niet

  • 18 October 2023
  • 4 reacties
  • 283 Bekeken

Beste allen 

Ik ben net overgestapt van ziggo naar Odido

alleen nu werken een aantal apparaten niet meer waaronder een airco Haier & growatt zonnepanelen en verlichting ik krijg deze apparaten niet meer via wifi aangesloten.

Totale reset van de apparaten heeft niet gewerkt. 

Dit probleem  heb ik ook gehad toen ik bij ziggo de m4  Deco had en toen heb ik Ziggo gebeld en die hebben mij geholpen om een vinkje weg te halen waardoor ik wel weer kon verbinden.

mijn vermoeden is dat dit het zelfde probleem is alleen ik weet niet welk vinkje ik weg moet halen in de modem. (Zyxel EX5601-T1)

Ook ben ik op zoek naar port forwarding in mijn modem voor mijn camera. 

En welke versterker adviseren jullie mij want op zolder heb ik totaal geen bereik. 

Zyxel WX3100-T0-EU01V2F 

Zyxel WSM20-EU0301F

Al ben ik bang als ik een wifi versterker erbij neem dat ik weer een aantal apparaten niet meer kan aansluiten. 

 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. 

 

Groet Jeffrey 

 

icon

Beste antwoord door blackeagle 2 November 2023, 14:25

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @blackeagle 

Wat je kunt proberen is :

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat. Ga vervolgens naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies bij beveiligingsmodus WPA2-PSK. Kan je dan wel verbinden?

Hier staat een stappenplan over portforwarding in de Zyxel.

Je kunt ook WiFi Plus punten huren om één groot mesh netwerk te creëren.

Airco en lampen werken nu weer door beveiligingsmodus WPA2-PSK te zetten. 

ben nu alleen nog bezig met de zonnepanelen maar dit ligt denk aan wifi stick van growatt. 

ik ben nu al erg geholpen dankje wel Waqqas. 

Reputatie 1

Airco en lampen werken nu weer door beveiligingsmodus WPA2-PSK te zetten. 

ben nu alleen nog bezig met de zonnepanelen maar dit ligt denk aan wifi stick van growatt. 

ik ben nu al erg geholpen dankje wel Waqqas. 

Welke model heb je, van de WiFi dongle t.b.v Growatt? Er zijn een aantal modellen die bepaalde problemen hebben met de 5Ghz frequentie. Advies is dan ook om de netwerkbenaming voor de 2.4Ghz en 5Ghz banden te veranderen, zodat ze niet dezelfde naam hebben. Het helpt ook om je WiFi kanaal op 1, 6 of 11 vast te zetten (2.4Ghz) of probeer gewoon een gastnetwerk te maken/in te schakelen op de 2.4Ghz band.

 

Hier een video vanuit de fabrikant:

https://youtu.be/7eJofAH7yWY?feature=shared

 

Inzake versterkers: TP-Link is een redelijk goede fabrikant, en ook nog eens budget-vriendelijk. Powerline adapters halen je netwerk onderuit, heeft o.a te maken met aangesloten groep(enkast) idem ‘WiFi versterkers’, deze herhalen het signaal, maar halveren jouw internetsnelheid. Gezien deze (meestal) het zwakke signaal ‘herhalen’. Een Accespoint en anders een Mesh systeem is aanbevolen. Ik heb voor de rest geen ervaring met TP-Link apparatuur, gezien ik thuis professioneel, (duur) spul heb draaien, dus kan geen ervaring(en) met je delen. Een hoop anderen zijn er wel bij gebaat, zoals te lezen valt in de reviews. 
 

Succes!

Beste ACM,

 

Naar het bellen naar Growatt Nederland konden ze het probleem niet oplossen voor mij. 

Growatt adviseerden om een Growatt Shinelink  te kopen.

Maar ik was ervan overtuigd dat er iets anders aan de hand was dit bleek ook zo te zijn.

De wifi dongel bleef maar inloggen in mijn oude wifi router dus ik heb ingelogd in mijn wifi dongel.(growatt)

uiteindelijk kon ik daar alles opnieuw instellen en daarna werkte het weer. 

ieder geval bedankt voor de info. 

Met Vriendelijke Groet,

 

Jeffrey 

Reageer