Dataverbruik

  • 13 February 2024
  • 13 reacties
  • 88 Bekeken

Ik heb een Odido 400 mbit glasvezel internet + TV abonnement. Vanaf dag 1 viel het mij op dat de 400 mbit niet werd gehaald. Bij wat navraag zou de Nokia XS-010X-Q de ‘boosdoener’ zijn. Volgens zeggen verbruikt de Nokia XS-010X-Q zelf data voordat de data bij (in mijn geval) een Zyxel T56 komt. Klopt dit verhaal?

Tommie van Odido 2 maanden geleden

Hi @WilborII, ik zoek dit graag voor je uit.

Gaat het om de snelheid die je behaald of data wat je verbruikt op je telefoon? Heb je op andere apparaten wel de juiste snelheid of is het daar ook lager dan verwacht? 

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @WilborII, ik zoek dit graag voor je uit.

Gaat het om de snelheid die je behaald of data wat je verbruikt op je telefoon? Heb je op andere apparaten wel de juiste snelheid of is het daar ook lager dan verwacht? 

Het geldt voor alle op de T56 (wifi en kabel) aangesloten apparaten. Ik heb speedtest gebruikt….. en het maakt niet uit op welk apparaat ik de test doe, resultaten zijn hetzelfde.

Reputatie 7
Badge +9

Dan ben ik heel erg benieuwd naar de resultaten @WilborII. Zou je een volledige speedtest kunnen aanleveren? Dan ga ik het voor je onderzoeken!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Ik ben niet op zoek naar testresultaten….. het is een simpele vraag die een simpel antwoord verdiend, JA of NEE. De vraag is: verbruik de Nokia XS-010X-Q data, ja of nee?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @WilborII 

Een vriend van mij heeft dezelfde XGSPON converter en haalt de volledige snelheid, ik adviseer je de stappen van @Tommie van Odido te volgen en daarna kan er gekeken worden naar een mogelijke oplossing.

Hierbij de test gegevens…..

 

Reputatie 7
Badge +15

@WilborII

Dit is toch uitstekend, je haalt 95% van je maximale snelheid ✅

Je hoort minimaal 75% van je maximale snelheid te halen.

Oh…. ik heb begrepen dat juist glasvezel 100% levert. Al is het volgens u een goede snelheid, blijft mijn vraag…. waardoor wordt die 100% niet gehaald? Is de oorzaak de Nokia XS-010X-Q, hoeveelheid gebruikers of de afstand glasvezel steunpunt tot de woning?

Reputatie 7
Badge +15

@WilborII 

Met XGSPON deel je de verbinding met 32/64 andere gebruikers dmv een splitter.

Ik heb ook XGSPON en ik haal ook rond de 380 Mbps, de 100% zal je niet halen.

Mijn vragen rijzen uit mijn interesse voor o.a. de techniek achter (in dit geval) glasvezel verbindingen. Ging ervan uit dat ik een ‘eigen’ datalijn had. Ben dan ook zeer benieuwd waar die splitsing van 32 tot 64 gebruikers plaats vindt? Gebeurt die verdeling bij Odido of bij het wijk steunpunt? Ik neem aan niet bij mij thuis….

Reputatie 7
Badge +15

@WilborII 

De splitter kan buiten ergens in de grond zitten (dit is het geval bij onlangs aangelegde glasvezelnetwerken) of anders is dit in de wijkcentrale.

@WilborII

De splitter kan buiten ergens in de grond zitten (dit is het geval bij onlangs aangelegde glasvezelnetwerken) of anders is dit in de wijkcentrale.

Dank voor de informatie!

Reputatie 7
Badge +15

@WilborII 

Graag gedaan :)

Reageer