De gebruikersnaam of het wachtwoord is niet correct of vergrendeld.

  • 19 January 2024
  • 4 reacties
  • 80 Bekeken

De gebruikersnaam of het wachtwoord is niet correct of vergrendeld.

Hoewel deze topic al eerder de revue is gepasseerd, is het probleem bij mijn router nog steeds niet opgelost.

Alle denkbare oplossingen heb ik geprobeerd maar zonder goed resultaat.

Wie o wie kan mij nog een goede bruikbare suggestie aan de hand doen?

Nora van Odido 3 maanden geleden

Hi @Odidomuis, kan het zijn dat je de gebruikersnaam invult met een hoofdletter? Dit hoort namelijk admin te zijn in kleine letters. Is de link waarop je probeert in te loggen http://192.168.1.1 en vul je het wachtwoord in wat staat aangegeven onder login password? Mocht het zijn dat je in het verleden het wachtwoord van het modem hebt aangepast, dan kan je het modem resetten door het kleine resetknopje aan de achterkant van het modem in te drukken met een tandenstoker of paperclip. Het modem wordt dan teruggezet naar de fabrieksinstellingen waardoor het originele wachtwoord weer wordt ingesteld! 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Odidomuis, het is mij niet helemaal duidelijk waarover dit gaat. Zou je mij iets meer context kunnen geven of eventuele screenshots kunnen delen van de situatie (persoonlijke gegevens etc niet zichtbaar natuurlijk)? Dan kan ik hier verder voor je in duiken. Bedankt alvast!

Hi Demi. Op de achterkant van de router staan o.a. User name en Login password.
Als ik die invul krijg ik prompt de melding van “De gebruikersnaam of het wachtwoord is niet correct of vergrendeld.” Het is mij echter een raadsel hoe dit kan want bij andere modems heb ik dit nog niet eerder meegemaakt.
Met vriendelijke groet,

Bob

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Odidomuis, kan het zijn dat je de gebruikersnaam invult met een hoofdletter? Dit hoort namelijk admin te zijn in kleine letters. Is de link waarop je probeert in te loggen http://192.168.1.1 en vul je het wachtwoord in wat staat aangegeven onder login password? Mocht het zijn dat je in het verleden het wachtwoord van het modem hebt aangepast, dan kan je het modem resetten door het kleine resetknopje aan de achterkant van het modem in te drukken met een tandenstoker of paperclip. Het modem wordt dan teruggezet naar de fabrieksinstellingen waardoor het originele wachtwoord weer wordt ingesteld! 

Dag Nora. Het is inmiddels gelukt maar het duurde al met al wel 15  sec. voordat de echte reset begon.
Wellicht een tip voor anderen die met het zelfde probleem te maken hebben…
De reset knop wat langer ingedrukt houden dan de voorgeschreven 10 seconden dus maak er 15 van.

Met vriendelijke groet,

Bob

Reageer