Beantwoord

Deco wifi snelheid valt tegen

  • 31 March 2024
  • 6 reacties
  • 77 Bekeken

Reputatie 6
Badge

Ik heb sinds een week Odido Glasvezel en ik ben zeker tevreden. Maar de snelheid over Wifi valt tegen en dan met name de upload.

Ik heb de hoofd deco (x20) direct aangesloten op de ONT. Met het signaal is weinig mis, zie Foto1. De overige satellieten (M4R) zijn bekabeld aangesloten  alle kabels in huis zijn Cat6 en hoger en de gebruikte switches ondersteunen 1gbits.

De snelheid die ik via de X20 haal is max 700mbits down en 500mbits up, zie foto 2. Op zich niks mis mee maar het komt nog niet in de buurt van de 1000mbits . Ik begrijp heus wel dat er sprake is van signaalverlies op wifi, maar ik had op meer gehoopt en verwacht. 


Iemand nog tips?
 

 

icon

Beste antwoord door eric 31 March 2024, 17:58

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @stefan.1997 

744 Mbps is een prima snelheid via de WiFi 🙂

Staat de Deco X20 in de meterkast of woonkamer bijvoorbeeld?

Wat je kan proberen is eens testen met een andere apparaat of een rustige WiFi kanaal kiezen mbv een WiFi optimizer app.

Reputatie 6
Badge

Hij staat hoog in de woonkamer. Het vervelende aan deco’s is alleen dat je geen kanaal kunt kiezen. 

Reputatie 7
Badge +15

@stefan.1997 

Een speedtest is slechts een momentopname van de snelheid dus het kan misschien op een ander moment hoger zijn.

Toen ik een 1 Gbps abonnement had met de Zyxel-T56 haalde ik soms 900 Mbps met WiFi 6 maar soms ook 700 Mbps.

Reputatie 7
Badge +14

Een snelheids test voor wat betreft de internet verbinding dient  bekabeld te worden gedaan met de Zyxel router. Zo sluit je invloed van wifi en de deco's uit.

Zie dit topic met meer informatie. 

Reputatie 6
Badge

Bekabeld haal ik via de zyxel en via de deco allebei 940 mbit. Gekke is wel dat ik een tijdje 1000mbits had bij Ziggo en dat ik toen wel 800-900 mbits via wifi haalde. 

Reputatie 7
Badge +14

Ok, dan is dat toch een prima resultaat.  Dat de Deco's dat met wifi niet helemaal halen is wellicht een vraag die je op het Deco forum kunt stellen. Maar 740mbps via wifi is volgens mij een prima resultaat. 

Had je bij Ziggo de deco's als AP en nu als router? Dat scheelt waarschijnlijk in de performance van deze units.

Reageer