deco x50/60 met zyxel t56

  • 22 November 2023
  • 2 reacties
  • 151 Bekeken

Ik had een vraag, binnenkort stap ik over van kpn thuis naar odido thuis, momenteel gebruik ik kpn superpunten, maar ik zou graag de deco x50/60 willen aanschaffen, heeft iemand ervaring met deze combinatie? en is het makkelijk te configureren voor als een meshnetwerk? werken ze ook echt goed? 

Alvast bedankt!

Waqqas 5 maanden geleden

Hallo @tech030 

Je kunt ze achter de Zyxel aansluiten met de WiFi op de Zyxel uit, ze zouden moeten werken zonder eerst iets te configureren.

Wat ook kan is de Zyxel in de doos laten en een Deco als router op de mediaconverter aansluiten. Hiervoor ga je in de app naar more > advanced, schakel IPTV/VLAN in, mode custom, internet VLAN 300, priority 0 en na het opslaan en herstarten moet internet en tv werken.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @tech030 

Je kunt ze achter de Zyxel aansluiten met de WiFi op de Zyxel uit, ze zouden moeten werken zonder eerst iets te configureren.

Wat ook kan is de Zyxel in de doos laten en een Deco als router op de mediaconverter aansluiten. Hiervoor ga je in de app naar more > advanced, schakel IPTV/VLAN in, mode custom, internet VLAN 300, priority 0 en na het opslaan en herstarten moet internet en tv werken.

Is het ook mogelijk om gebruik te blijven maken van de WIFI van de t56 en daarop de x50 POE aansluiten?

Kan ik de x50 ook de naam geven van het bestaande t56 wifi? aangezien ik anders alle smartapparatuur weer opnieuw moet instellen...

Reageer