Beantwoord

deurbel koppelen met wifi

  • 2 October 2023
  • 12 reacties
  • 404 Bekeken

Hallo, 

 

Ik heb even een vraag. Ik ben pas overgestapt van kpn naar odido en heb altijd mijn deurbel gekoppeld gehad, echter sinds ik odido heb werkt deze niet meer en krijg ik m met geen mogelijk aan de praat. Heb 2 keer gebeld met odido en er zijn wat aanpassingen gedaan echter zonder resultaat. Ik heb een deurbel van smart home van kruidvat. Ik heb de 2.4 en 5g wifi gesplits en dezelfde wachtwoorden gebruikt zonder leestekens. Ik heb de firewal uitgeschakeld alsook de mesh. Verder vind ik t vreemd dat als ik de wpa2 aanzet dat ik dan niet kan verbinden en vraagt hij om de wpa3 aan te zetten. Wie o wie kan mij helpen. Bij kpn heb ik 's veel ingestoken en deze werd meteen gekoppeld.

 

icon

Beste antwoord door Sabrinawendler 10 October 2023, 23:22

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Sabrinawendler, welkom op de Community van Odido! 🙋‍♂️

Is dit inmiddels opgelost? Jouw topic stond in een archief en kon daardoor niet automatisch opgepakt worden, sorry voor de vertraging! Mocht ik je nog kunnen helpen, laat het weten, dan neem ik alle tijd voor je. 

Om alvast op de zaken vooruit te lopen: het beste werkt om de deurbel opnieuw te koppelen aan het draadloze netwerk. Dit doe je via de deurbel zelf (net als bij een Ring deurbel) en moet in de app opnieuw geconfigureerd worden. De deurbel denkt nu waarschijnlijk nog steeds dat er verbinding gemaakt kan worden met het oude KPN-netwerk. 

Nee dit is nog niet opgelost ik heb al alles geprobeerd echter niets werkt. Heb alles opnieuw geïnstalleerd zelfs het 2.4 netwerk van de 5 ghz gesplitst met hetzelfde wachtwoord. Ook is de  bel meerdere malen gereset. Als ik de app open scan ik de qrcode, ik hier hoor ik een signaal echter vind hij de bel niet.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Sabrinawendler, ik ben meteen voor je gaan kijken en heb een aantal dingen aangepast. Ik heb wifi 6 uitgeschakeld op het modem en toch WPA3 op WPA2 gezet. Zou je het modem kunnen herstarten en kunnen kijken of je nu wel verbinding krijgt met je deurbel? 

K ben op dit moment niet thuis, maar de vorige keer dat odido dit heeft veranderd kon ik niet door omdat de wpa2 uitstond . Ik zal het later vanavond even proberen als ik thuis ben. Het 2.4 en 5 ghz staat inmiddels weer terug en niet meer apart

Reputatie 7
Badge +9

@Sabrinawendler laat maar weten of het gelukt is, ik ben benieuwd!

Ja ik ook want we hebben al zoveel geprobeerd. Kun jij mij vertellen of ik nu wel op de wpa2 kan inloggen zonder dat ik een foutmelding krijg dat deze moet aanstaan?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sabrinawendler 

Welke modem had je bij KPN?

Kan je ook eens op het rode balke klikken onder geen beveiliging zodat er geen beveiliging is voor de WiFi? Mocht hij dan wel verbinden dan moet het aan de WiFi beveiliging liggen.

Zet de beveiliging dan wel weer aan door op het groene balkje te klikken, zonder beveiliging is er geen wachtwoord etc.

Dit is trouwens bij netwerkinstellingen, draadloos, algemeen.

@Sabrinawendler laat maar weten of het gelukt is, ik ben benieuwd!

Hey is gelukt!!!! Dankjewel. Ik neem aan dat we nu de wpa3 terug kunnen zetten??

Reputatie 7
Badge +15

@Sabrinawendler 

Je kan het zo laten 😁

Zodra ik wil verbinden met de wifi op mijn telefoon vraagt hij ook de wpa3 te gebruiken. Zodra deze aam staat, verbreekt de verbinding met de deurbel aangezien er een gecodeerd kanaal ontbreekt

Reputatie 7
Badge +6

@Sabrinawendler Zou je kunnen proberen om alleen WPA2 in te stellen op het modem en daarna op je telefoon het netwerk te vergeten en opnieuw verbinding te maken? Ik vermoed dat je telefoon een WPA3-netwerk verwacht en geen verbinding kan maken omdat alleen WPA2 gebruikt wordt.

Het is inmiddels gelukt 

Reageer