Beantwoord

Download snelheid glasvezel 600Mbit in plaats van 1000Mbit

  • 8 January 2024
  • 1 reactie
  • 105 Bekeken

Ik heb sinds een maand een nieuwe glasvezel aansluiting. Volgens abonnement moet de download en upload snelheid 1000Mbit bedragen. Ik zit gemiddeld op 500 á 600. Uiteraard is een snelheid lager dan 1000 acceptabel maar een verlies groter dan 40% vind ik heel veel. Ik moet hierbij vermelden dat ik de modem heb aangesloten op een mesh systeem (TP-Link Deco EX75 Mesh). Dit systeem moet de snelheid aankunnen. De meting van de snelheid doe ik binnen 5 meter afstand van het systeem. Is er iets dat ik kan doen om de snelheid hoger te krijgen?

icon

Beste antwoord door Nora van Odido 9 January 2024, 16:30

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Badge +4

Hi @GeeJeeKoo, ik wil graag met je meekijken om ervoor te zorgen dat jij de optimale snelheid kan behalen! Ik begrijp dat je de snelheden via het wifi netwerk meet. De snelheid van de wifi kan van verschillende factoren afhankelijk zijn. Je kan de stappen in het volgende topic volgen om jouw wifi netwerk te optimaliseren: 

 

Ook wil ik je vragen om een bekabelde speedtest uit te voeren. Mocht je dezelfde snelheden daarop behalen, dan wil ik je vragen om de resultaten hiervan naar ons door te sturen, zodat we dit voor je kunnen oppakken. De instructies hiervoor kan je hier vinden: 

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Reageer