Beantwoord

Draytek poort 3 en 4 gebruiken voor internet

  • 30 April 2024
  • 3 reacties
  • 45 Bekeken

Goedenavond,

Las in een ander topic dat het door een moderator geregeld kan worden om de overige poorten van de draytec router vrij te geven voor internet. Ik gebruik geen televisie en heb dus meer aan de extra internetpoorten. 

Groet,

Johan

icon

Beste antwoord door Pieter_B 30 April 2024, 23:49

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als ik zo vrij mag zijn .. de Draytek is een modem/router die al ver over zijn ‘houdbaarheidsdatum’ is, denk dat je verzoek omgezet kan en moet worden naar een up to date modem/router.

Je kan er ook voor kiezen om een eigen router te plaatsen, maar dan wel 1 die op zijn WAN een VLAN untag kan doen naar je LAN.

De SFP die in de Draytek zit kun je eenvoudig, doch voorzichtig, worden overgezet in de TP-MC220L zoals ik hier ooit heb gedaan.

 

 

BELANGRIJK .. raak het uiteinde van de SC glasvezel niet aan of kijk er niet in!!

Goedemorgen,

zo vrij mag je zeker zijn. Kan je nagaan hoe lang ik al klant ben 😂.

Dank voor je antwoord. Ik wacht de moderator dan even af. Op zich werkt het prima icm de DECO setup die ik heb draaien.

 

Fijne dag!

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Johanromkes, super leuk om te lezen dat je al zolang bij ons zit, ik maak graag je tijd bij ons zeer aangenaam! 😃 Daarom ben ik meteen aan de slag gegaan en heb ik een Zyxel T-54 modem voor je besteld. Ook heb ik een monteur van Guidion aangevraagd omdat er ook een glasvezel Media Converter geïnstalleerd moet worden om het glasvezelsignaal begrijpbaar te maken voor het Zyxel T-54 modem. Hiervoor ontvang je snel een digitale afspraaklink waarmee je de afspraak makkelijk kan inplannen. Graag raad ik je wel aan om rekening te houden met de levertijd van het modem die binnenkort via DHL naar je toegezonden wordt.

Ik wens je alvast veel plezier toe met het nieuwe modem, ik weet zeker dat ‘ie je goed zal bevallen! 

Reageer