Beantwoord

Draytek Vigor2132FVn bekabeld 1GBS maar wifi 130mbps

  • 19 August 2023
  • 8 reacties
  • 127 Bekeken

goedendag, ik heb bovenstaande router, en de bekabelde test is 1 GBS, maar wifi slechts 130 mbps. hoe kan ik dit versterken? 

de fritz wlan versterker twee verdiepingen hoger heeft geen verschil gemaakt. is er een alternatief?

groeten

icon

Beste antwoord door Nora van Odido 20 August 2023, 16:22

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @maramientjes 

Als je bekabeld wel de juiste snelheid dan is er dus geen probleem met de internetverbinding, aangezien de Draytek alleen 2,4 GHz WiFi ondersteunt zullen de snelheden ook niet zo hoog zijn.

Met een nieuwere router die ook 5 GHz WiFi ondersteunt zou je hogere snelheden moeten halen, een moderator kan dit voor je regelen.

dank je wel Waggas. en hoe kom ik bij een moderator? groeten!

 

Reputatie 7
Badge +14

Die lezen mee en melden zich begin volgende werkweek wel in dit topic.

@maramientjes 

Zie ook even dit topic hoe het in zijn werk gaat.

 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @maramientjes, ik wil je met alle liefde verder helpen en direct een nieuw modem voor je aanvragen! Ik zie echter dat er geen abonnement bekend is met het e-mailadres dat aan jouw profiel gekoppeld staat. Zou je jouw klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Dit kan je vinden in jouw My T-Mobile account onder het kopje ‘Mijn Gegevens’. Je ziet dan linksboven jouw klantnummer staan. Laat je het me weten zodra je dit hebt gedaan? Dan ga ik voor je regelen dat er een nieuw modem jouw kant op komt en dat je ook een afspraak kan maken met een monteur van Guidion om dit modem te installeren! 

Hi nora, 

heel vervelend. Het lukt met niet om aan te passen. Want het abonnement staat geregistreerd op het e-mail van mijn vriend (Outlook adres). Hoe krijg ik de juiste gegevens bij jou zodat we verder kunnen gaan? Thanks! 

Klantnummer [MOD EDIT: Klantnummer verwijderd]

Reputatie 7
Badge +8

@maramientjes Ik heb jouw klantnummer hier in het topic verwijderd door privacyredenen, maar heb deze toegevoegd aan jouw profiel, zodat we jou in de toekomst makkelijker en sneller kunnen helpen! Ik heb gelijk de modemswap voor je in werking gezet. Je ontvangt hier zo een bevestiging van per e-mail. Daarnaast ontvang je ook nog een e-mail/sms om een afspraak in te plannen met de monteur voor de installatie. Mocht je verder nog andere vragen hebben, laat het mij gerust weten. Ik sta hier voor je klaar!

Reageer