Beantwoord

EasyMesh uitschakelen op WIFI punt

  • 22 November 2023
  • 4 reacties
  • 1479 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik kan het nergens vinden, maar ik heb de volgende vraag: Ik ben sinds anderhalve maand tevreden Odido glasvezel abonnee.

Nu heb ik een een Zyxel T56 router met een Zyxel wifipunt. Ik ben naar de instellingen van de router gegaan en daar heb ik de 2,4 en 5 ghz banden gescheiden met hun eigen SSID door de Easy Mesh uit te zetten. Dit, omdat ik een aparte 2,4 ghz band nodig heb voor sommige van mijn smarthome apparaten.

Ik ben daarna ingelogd op het Wifipunt van Zyxel, maar daar kan ik Easymesh niet uitzetten en dus ook de SSID kanalen niet scheiden. Als ik kijk bij de wireless network settings heb ik deze niet, terwijl ik deze wel bij de wireless network settings op de router heb.

Klopt dit? Of moet ik een andere manier gebruiken om dit te kunnen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 22 November 2023, 09:49

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @drhansl 

De router en WiFi punten kunnen helaas alleen in een mesh netwerk met elkaar werken wanneer Easymesh aan staat dus ook geen gescheiden netwerken.

Hallo @drhansl 

De router en WiFi punten kunnen helaas alleen in een mesh netwerk met elkaar werken wanneer Easymesh aan staat dus ook geen gescheiden netwerken.

Hallo @Waqqas Dus dat ik Easymesh heb uitgeschakeld op de Zyxel T56 router maakt geen verschil?

Reputatie 7
Badge +15

@drhansl 

Nee, dat zorgt dan niet voor 2 netwerken op de WiFi Plus punten. Voor de apparaten waarvoor je 2 band nodig hebt verbinden deze niet wanneer Easymesh aan staat?

@Waqqas Allereerst bedankt voor je reacties. Ik ga eens even verder stoeien en kijken hoe alles reageert als ik Easymesh weer aanzet. Door het sterke signaal kan ik dan sommige smarthome devices niet aansluiten, maar eenmaal aangesloten zou het wel kunnen blijven werken op 5ghz. Even flink testen dus.

Reageer