Beantwoord

Epson ET-2820 verbindt niet met wi-fi


Beste community,

 

Helaas wil mijn printer niet verbinden met de wi-fi. Ik heb enkele topics gelezen en de suggesties uitgevoerd, maar dat hielp in dit geval niet. Wellicht dat iemand eenzelfde probleem heeft gehad en me er mee kan helpen:

De printer in kwestie, de Epson et-2820, kan verbonden worden met wifi. Bij het doorlopen van de wifi setup krijg ik de volgende foutmelding:

”error code e-6. MAC address of your printer may be filtered. Check whether your wireless router has restrictions such as mac address filtering.”

ik heb het volgende al geprobeerd:

router uit en aan gezet en gereset.

printer uit en aan gezet.

5.0g wifi uitgezet en het proberen te verbinden met de 2.4g variant.

mac-filter (in 192.168.1.1) gecontroleerd. De filter staat uitgeschakeld.

met de klantenservice gebeld. Zij hebben wat (standaard) wijzigingen gedaan, maar dat heeft helaas niet geholpen.

Mocht er iemand nog goede ideeën hebben dan zijn ze van harte welkom!

 

 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 18 March 2024, 23:44

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @d-ylann93 

Kan je eens inloggen in de Zyxel door in je browser naar 192.168.1.1 te gaan en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Kan je nu verbinding maken?

Je bent geweldig, ontzettend bedankt! Hij werkt meteen

Oh, nu verbinden alle andere apparaten niet meer. De printer wel, maar dan ga ik toch maar voor alle andere apparaten haha. 
Ik heb ‘m maar gereset in de hoop dat de printer het netwerk heeft onthouden of iets dergelijks.

 

De andere apparaten werken weer, maar de printer maakt geen verbinding meer. 

Reputatie 4
Badge

Als je de router op WPA-PSK2 gezet hebt (waarbij de printer verbindt) zou je op de andere apparaten waarschijnlijk het netwerk moeten vergeten, om daarna opnieuw aan te melden. Dan zou alles het weer moeen doen. Wel even werk...

Dank voor jullie reacties!

ik heb geprobeerd twee verschillende apparaten opnieuw te verbinden na het instellen van WPA2-PSK maar deze wilden niet opnieuw verbinden. pas toen ik de router gereset had werkten ze wel weer, maar de printer niet meer

Reputatie 7
Badge +15

@d-ylann93

Werken de andere apparaten met 5 GHz?

Je kan beide banden splitsen, 2,4 GHz WPA2-PSK geven voor de printer en 5 GHz WPA2-PSK/WPA3-SAE voor de andere apparaten.

Ga in de router naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, Easymesh, schakel dit uit en klik op toepassen.

Ga naar algemeen, haal het vinkje bovenaan weg bij instellingen hetzelfde houden.., kies 2,4 GHz bij band, beveiligingsmodus WPA2-PSK en klik op toepassen.

Kies nu bij band 5 GHz, voeg 5G bij de SSID toe en verander het wachtwoord, beveiligingsmodus WPA2-PSK/WPA3-SAE en klik op toepassen.

Je hebt nu 2 netwerken, verbindt de printer met 2,4 GHz en de rest met 5 GHz.

Zo lijkt het wel! Op zich kan ik wel twee netwerken maken en ik waardeer het idee enorm, maar als bijvoorbeeld mijn iPad niet met hetzelfde netwerk als de printer is verbonden dan kun je nog steeds niet via wifi (AirPrint bijv.) printen. Althans, dat lijkt me niet. In dat geval is de printer namelijk wel verbonden met wifi, maar met een andere verbinding dan de apparaten verbonden zijn.

Reputatie 7
Badge +15

@d-ylann93 

Nee hoor, apparaten verbonden met 2,4 GHz en 5 GHz kunnen met elkaar communiceren, ze komen niet op een apart netwerk.

Ah nou perfect, ga ik dat eens proberen! 
Nogmaals dank voor je reactie :)

Reputatie 7
Badge +15

@d-ylann93 

Heb het zelf ook zo en het werkt perfect :)

Reageer