Beantwoord

Geen connectie mogelijk met WiFi op de Ipad

  • 3 February 2023
  • 12 reacties
  • 323 Bekeken

-------

icon

Beste antwoord door Seccie 4 February 2023, 13:08

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi! Ik vrees dat we je zo met zo weinig informatie niet meteen kunnen helpen. 
Laat ik daarom beginnen met wat algemene vragen zodat we hier binnen de community een beter beeld van de situatie krijgen en dus beter met je kunnen meedenken.

  • Heeft wifi wel gewerkt op andere apparaten?
  • Van welke apparaten maak je gebruik?
  • Welk type internetverbinding heb je? 
  • Welke foutmelding krijg je? 
  • Is de meest actuele versie geïnstalleerd van het besturingssysteem?
  • Welke iOS-versie betreft dat?

Ik kijk alvast uit naar je antwoorden. 

 

Sinds de overstap naar Odido heb ik dit probleem ook: iPad krijgt geen Wi-Fi verbinding. Andere apparaten zoals laptop, telefoons, computers en (andere) iPad hebben wél verbinding. Het systeem bestaat uit de T-56 en de Zyxel WX5600. Met Ziggo had ik dit probleem nooit. Evenmin met KPN of Youfone op andere lokaties. Dat was een kwestie van het invoeren van de accountgegevens en klaar! Versie van het iOS was niet relevant.

Enig idee?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @45-kastanje, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Ik ben meteen voor je gaan kijken en heb een aantal instellingen aangepast. Ik heb wifi 6 uitgeschakeld en de beveiliging van WPA3 naar WPA2 veranderd. Zou je een Powerflip kunnen uitvoeren en kijken of je nu wel verbinding krijgt met je iPad?  

  • Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Dank voor je snelle reactie. Maar ik ben niet zo thuis in je jargon: wat versta je onder het modem en wat onder de Media Converter/ONT? Voor mij is de T-52 het modem, maar misschien bedoel je wat anders. Is de Huawei glas/utp converter, of de WX5600 misschien de Media Converter/ONT? 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @45-kastanje, het modem is inderdaad de T-56. Het ONT/Media Converter is het Huawei kastje in de meterkast. 

Nogmaals dank voor je antwoord. Ik ga het binnenkort proberen, en zal het resultaat hier melden.

Ik heb nog wel een andere off topic vraag: enkele dagen geleden heb ik me bij deze community aangemeld vanwege bovengenoemd iPad probleem. Sindsdien krijg ik een overvloed aan meldingen dat er iemand iets in de community gemeld heeft. Ik verwacht eigenlijk alleen een melding als iemand on topic iets te melden heeft. Moet er iets aan mijn instellingen gewijzigd worden.

Ook nu: alvast bedankt voor je reactie.

Hans

Reputatie 7
Badge +9

Hey @45-kastanje, als het goed is ontvang je alleen een e-mail als er antwoord gegeven is of een reactie geplaatst wordt in een topic waar jij op gereageerd hebt. Wat staat er precies in de e-mails?

"Als het goed is..." maar het tegendeel is eerder waar. Ik kreeg berichten van JoleinSchorel over netwerkdekking,  van ugsuzf over de bestelstatus van een telefoon, van Keelkee over een blokkade buitenland, Yade over buitenlandbundel en nu, Victor_69 over uploadsnelheid glasvezel blijft achter bij downsnelheid.... Enz.enz.enz. Allemaal berichten die geen enkele relatie met mijn vraag hebben.

 

Hi @45-kastanje, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Ik ben meteen voor je gaan kijken en heb een aantal instellingen aangepast. Ik heb wifi 6 uitgeschakeld en de beveiliging van WPA3 naar WPA2 veranderd. Zou je een Powerflip kunnen uitvoeren en kijken of je nu wel verbinding krijgt met je iPad?  

  • Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Tommie, het zal je waarschijnlijk niet verbazen, maar je oplossing werkt! Nadat alles volledig opgestart is heb ik de desbetreffende iPad aangemeld en de verbinding werd moeiteloos opgebouwd. Heel hartelijk bedankt voor het meedenken en de aangeboden oplossing. Iemand opperde nog dat de beveiliging van WPA2 inferieur is in vergelijking met WPA3, maar het fijne weet ik daar op dit moment niet van. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @45-kastanje, super fijn om te horen dat mijn oplossing gewerkt heeft!

Ik zal de verschillen tussen WPA2 en WPA3 ook voor je onder elkaar zetten:

 

  1. Veiligheid:

    • WPA2 gebruikt AES-gegevensversleuteling, maar heeft enkele beveiligingskwetsbaarheden.
    • WPA3 is ontworpen om de beveiliging te verbeteren met individuele versleuteling en betere bescherming tegen aanvallen.
  2. Authenticatie:

    • WPA2 maakt gebruik van pre-shared keys (wachtwoorden), die kwetsbaar kunnen zijn.
    • WPA3 biedt geavanceerde authenticatiemethoden, zoals Simultaneous Authentication of Equals (SAE), die wachtwoordraden bemoeilijken.
  3. Bescherming tegen offline aanvallen:

    • WPA2 is gevoelig voor offline aanvallen waarbij aanvallers proberen het wachtwoord te kraken zonder verbonden te zijn met het netwerk.
    • WPA3 is ontworpen om betere bescherming te bieden tegen offline aanvallen.

In het algemeen biedt WPA3 betere beveiliging en bescherming tegen aanvallen dan WPA2, waardoor het een goede keuze is voor draadloze netwerken. Let echter op de compatibiliteit, omdat niet alle oudere apparaten WPA3 ondersteunen.

 

Goedendag, ook wij hebben sinds de overstap naar Odido problemen met onze Ipad verbinden. Moet er eerst iets aan Odido’s kant gebeuren?

Hartelijke dank

Reputatie 3

andere apparaten werken wel gewoon op wifi? Ik zou eerst even het wifi netwerk van Odido ‘vergeten’ bij Instellingen, Wifi op de iPad en daarna weer toevoegen en inloggen.

Reageer