Geen verbinding werk VPN en wegvallende wifi

  • 18 December 2022
  • 6 reacties
  • 136 Bekeken

Sinds kort overgestapt van Ziggo naar T-mobile glasvezel.

Afgezien van de snelheid als de verbinding werkt, zijn we niet heel tevreden.

De internet verbinding via de wifi wil nog wel eens tussendoor wegvallen, echter als we dan naar de modem kijken doen alle lampjes het nog wel.

Er werd eerst gezegd dat het kwam door dat de wifibooster niet goed gekoppeld was, maar ook dit heeft niet mogen baten. En we hebben de wifibooster maar volledig van het stroom af gelaten sindsdien.

Daarnaast probeer ik sinds de overstap in te loggen op het netwerk van mijn werk. Maar deze heeft ook problemen met de internet verbinding. Hij ziet het netwerk wel, als ik hem met de kabel heb aangesloten, maar kan er op een of andere manier niet mee verbinden.

Ik heb de klantenservice hier ook al over gebeld en deze gaven aan dat zij hier bij niet kunnen helpen en dat ik het via de community moest oppakken.

Graag zo snel mogelijk contact en hulp..

Demi 1 maand geleden

Hi @jitsefrits Ik heb gelijk je verbinding ook onder de loep genomen. De binnenkomende verbinding is echter niet weggevallen sinds de tijd dat het modem aanstaat. Ik vermoed dan ook dat het echt in de verbinding tussen het wifi-punt en jouw apparaten zit. Bedoel je met wifibooster, de extender van Ziggo of bedoel je ons eigen wifi-punt? Wij raden onze eigen Zyxel wifi-punten aan voor de beste werking met het Zyxel modem. Wat doen de lampjes op het wifi-punt wanneer de verbinding wegvalt? Daarnaast ben ik ook benieuwd of je dit op alle apparaten ervaart of op enkele apparaten. Het zou in dat geval zo kunnen zijn dat of de 2.4Ghz of 5Ghz op het betreffende apparaat niet goed werkt. Je zou in dat geval de band steering kunnen uitschakelen en twee aparte netwerken creëren, zodat je per apparaat kunt kiezen met welk netwerk je deze wilt verbinden en wat de beste werking heeft. Je kunt dit aanpassen door in te loggen in het modem via: http://192.168.1.1. Zorg wel dat je met het netwerk verbonden bent.

Wat betreft het netwerk van jouw werk, vermoed ik dat het gaat om een VPN. Zou je de workaround uit dit topic willen testen en kijken of dit het voor jou oplost: Werk VPN werkt niet via glasvezel | T-Mobile Community? Ik ben benieuwd!

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi @jitsefrits Ik heb gelijk je verbinding ook onder de loep genomen. De binnenkomende verbinding is echter niet weggevallen sinds de tijd dat het modem aanstaat. Ik vermoed dan ook dat het echt in de verbinding tussen het wifi-punt en jouw apparaten zit. Bedoel je met wifibooster, de extender van Ziggo of bedoel je ons eigen wifi-punt? Wij raden onze eigen Zyxel wifi-punten aan voor de beste werking met het Zyxel modem. Wat doen de lampjes op het wifi-punt wanneer de verbinding wegvalt? Daarnaast ben ik ook benieuwd of je dit op alle apparaten ervaart of op enkele apparaten. Het zou in dat geval zo kunnen zijn dat of de 2.4Ghz of 5Ghz op het betreffende apparaat niet goed werkt. Je zou in dat geval de band steering kunnen uitschakelen en twee aparte netwerken creëren, zodat je per apparaat kunt kiezen met welk netwerk je deze wilt verbinden en wat de beste werking heeft. Je kunt dit aanpassen door in te loggen in het modem via: http://192.168.1.1. Zorg wel dat je met het netwerk verbonden bent.

Wat betreft het netwerk van jouw werk, vermoed ik dat het gaat om een VPN. Zou je de workaround uit dit topic willen testen en kijken of dit het voor jou oplost: Werk VPN werkt niet via glasvezel | T-Mobile Community? Ik ben benieuwd!

Hoi Demi 

De WiFi werkt nu zonder problemen nu we de 5G hebben uitgezet.

De workaround waar je naar verwijst kan ik niet gebruiken. Mijn werk PC draait namelijk niet op Windows, maar op Ubuntu.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @jitsefrits, heel fijn dat je deze terugkoppeling deelt! Top om te lezen dat de wifi sinds die aanpassing zonder problemen werkt, dat hoor ik graag. Net zoals de wifi wil ik ook dat je probleemloos gebruik kunt maken van het netwerk van jouw werk. Hiervoor heb ik aan de mouw getrokken van één van onze technische specialisten. Zodra ik hier een reactie op krijg, dan laat ik dat gelijk aan je weten. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @jitsefrits, nog de beste wensen! Graag kom ik nog terug op het stukje over jouw VPN. Mijn collega hoort graag of het via een andere internetverbinding (hotspot) wel werkt? Ook wil ik vragen of je een positief verschil opmerkt met een andere kabel en ander LAN-poort. Kun je hiermee uit de voeten? Ik hoor het graag, merci! 

Hoi Lisa, een andere kabel of LAN-poort maakt geen verschil.

Ik heb dit probleem sinds wij zijn overgestapt naar t-mobile, bij onze vorige provider had ik geen problemen.

Reputatie 2
Badge

Hi @jitsefrits, ik los dit probleem graag voor je op. Kan je een paar testjes uitvoeren? Dan krijg ik een beter idee van de situatie. 

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten. - Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren - Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen - De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken - Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests. - Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is) - Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster - Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft. Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Hier wordt het uitgelegd voor Windows en MacOS. Zou je, voor zover je kan, dit kunnen uitvoeren op de computer die op Ubuntu runt? Alvast bedankt voor de moeite! Talk soon.

Reageer