Geen WiFi op laptop na switch naar T-Mobile

  • 2 April 2023
  • 7 reacties
  • 119 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hoi, sinds afgelopen week zijn wij geswitcht van Budget internet naar T-Mobile thuis.

Echter werkt de nieuwe zyxel modem (WiFi6) niet samen met onze laptop: Toshiba Satellite C875-15H (WiFi4). 

De T-mobile monteur raadde aan om de oudere zyxel modem (WiFi5) aan te vragen via de klantenservice en die raadde aan om de tech support van de community te raadplegen.

Wat ik iig heb geprobeerd, is de wifi signaal op alleen 802.11n te zetten, maar dat bood geen oplossing. De WiFi van de laptop kan de signaal gewoon niet detecteren.

Ook handmatig WiFi configuratie op laptop bood geen soelaas.

Is het mogelijk om de vorige versie van jullie modem te verkrijgen? Of hebben jullie een oplossing dat wel werkt? (nieuwe laptop is geen optie. Dit is van mijn moeder)

PS: Enige T-mobile wifi die gedetecteerd wordt is TMNL-CEF6ED en dat is niet ons wifi. Dus de modem die daar gebruikt wordt, zou ook hier moeten kunnen werken 😉

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Hi @Jale57, ik heb zojuist de instellingen aangepast en het op wifi 4 modus gezet, echter is dit niet de meest ideale situatie. Zou je kunnen testen of de wifi verbinding nu werkt? Anders zou je het modem weer terug kunnen zetten naar wifi 5/6 en de laptop, bedraad, verbinden. Werkt dit nog niet? Dan zou ik er toch over nadenken om een nieuwere laptop aan te schaffen. Wil je mij laten weten of dit geholpen heeft? 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jale57 

Als je inlogt met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat via 192.168.1.1, heb je ook eens 5 GHz uitgezet bij de WiFi instellingen?

Wat ook een mogelijke oplossing is voor wat oudere laptops is om in het menu naar netwerkinstellingen te gaan, draadloos en onderaan bij algemeen selecteer WPA2-PSK bij beveiligingsmodus en klik op toepassen 

Hoi bedankt voor de reactie. Echter is mijn probleem helaas niet verholpen.

Zijn er nog andere zaken te proberen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jale57, ik heb zojuist de instellingen aangepast en het op wifi 4 modus gezet, echter is dit niet de meest ideale situatie. Zou je kunnen testen of de wifi verbinding nu werkt? Anders zou je het modem weer terug kunnen zetten naar wifi 5/6 en de laptop, bedraad, verbinden. Werkt dit nog niet? Dan zou ik er toch over nadenken om een nieuwere laptop aan te schaffen. Wil je mij laten weten of dit geholpen heeft? 

Helaas, kan de wifi signaal nog steeds niet zien. We hebben nu een wifi usb adapter besteld. Als het daarmee ook niet werkt, moeten we denk ik T-mobile opzeggen.

Zoals ik zei, nieuwe laptop is geen optie. Oudere router wel?

Reputatie 7
Badge +15

@Jale57 

Een WiFi versterker als vervanging van de Zyxel WiFi is ook een optie.

Heb je ook de andere opties zoals b/g/n gemengd geprobeerd?

Alle opties zijn een voor een doorlopen.

Ik denk dat de realtek wifi chip in de laptop helaas niet mee kan met de WiFi6. Vorige versies van routers (wifi5) werkten wel.

Ik las ook dat backwards compatibility van WiFi6(E) niet 100% is. Dit is wss zo'n geval.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Jale57, wat ik voor je kan doen is de T-54 omruilen voor de T-50, echter weet ik niet of dit het zal gaan oplossen. De T-50 gebruikt namelijk ook wifi 5. We kunnen het uiteraard wel proberen. Wil je mij dit laten weten? 

Reageer