Beantwoord

Geen Wifi verbinding voor stremer - update van software nodig

  • 7 March 2024
  • 8 reacties
  • 70 Bekeken

Beste,

heb een streamer aangesloten die geen verbinding maakt via wifi (wel via kabel). Andere apparatuur werkt wel via wifi. Er kan geen handshake plaatsvinden met Zylex ex5601. Volgens eerdere berichten ligt dit aan de software en kan er een update plaatsvinden die nog in beta fase verkeert. Momenteel heb ik een eenvoudige AP geinstalleerd met lagere overdracht en wifi verbinding werkt, maar goed beter iets dan niets. (Het heeft me zelf een dag gekost om dit uit te zoeken, dus klanten zonder enige kennis komen hier niet uit.)

graag een update van de software indien mogelijk. Nummer melding staat als tag.

dank.

icon

Beste antwoord door Doublew 16 March 2024, 10:03

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Doublew, welkom op onze Community!

Ik heb je direct op de lijst gezet zodat de firmware update zo spoedig mogelijk geupgraded wordt. Tijdens het updaten zal je internetverbinding ongeveer drie tot vijf minuten wegvallen. Daarna moet het lukken om verbinding te krijgen. 

Beste Tommie,

dank voor je bericht, maar wanneer gaat dit dan gebeuren?

heb nu de combibox van Ziggo als AP aangesloten op de router en dat werkt maar dat is natuurlijk houtje touwtje oplossing.

heb nog geen update gezien.

verder zou het handig zijn om de aminobox via wifi te verbinden ipv ethernet kabel. Is dat mogelijk via een wifi stick en aanpassing software of gaat dat qua bandbreedte niet werken

 

met groet,

Doublew

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Doublew, wat bedoel je precies met combibox van Ziggo?

De Amino kan niet op wifi maar onze nieuwe Mediabox wel. Wel adviseren we om de Mediabox ook bedraad aan te sluiten voor de beste stream. De update is op 7 maart al uitgevoerd op het modem. Zal ik de TV Box omruilen voor de Mediabox? 

Dag Tommie,

 

ik zie inderdaad de nieuwe versie maar het werkt nog steeds niet om de streamer via wifi te lten werken. Wifi netwerk opgeslagen maar geen verbinding. Ik heb de oude connect box van ziggo als AP op de router aangesloten en dat werkt wel. In de instellingen WPA 3 naar WPA2 gezet en WIFI 6 uitgeschakeld. Dan weet ik het ook niet meer. Een medewerker van Odido heeft een netwerk ingesteld met lage beveiliging en ook dat werkt niet. Heb je nog advies?

Als je de TV box wil omruilen voor de mediabox dan graag.

Bedankt vast

Groet

DoubleW

Hi @Doublew, welkom op onze Community!

Ik heb je direct op de lijst gezet zodat de firmware update zo spoedig mogelijk geupgraded wordt. Tijdens het updaten zal je internetverbinding ongeveer drie tot vijf minuten wegvallen. Daarna moet het lukken om verbinding te krijgen. 

 

BesteTommie,

 

opgelost, DNS stond op statisch ipv DNS proxy. Weer een tip voor andere klanten!

alles ok nu

Groet,

Doublew

Reputatie 6
Badge +2

@Doublew Super fijn om te lezen dat het is opgelost en dank je wel voor het delen van jouw tip! 😀

Hi @Doublew, wat bedoel je precies met combibox van Ziggo?

De Amino kan niet op wifi maar onze nieuwe Mediabox wel. Wel adviseren we om de Mediabox ook bedraad aan te sluiten voor de beste stream. De update is op 7 maart al uitgevoerd op het modem. Zal ik de TV Box omruilen voor de Mediabox? 

Dag Tommie, het was mogelijk om de tv box om te ruilen voor de media box. is dat nog steeds mogelijk?

groet,

Doublew

Reputatie 7
Badge +9

Jazeker @Doublew, zal ik de TV Box voor je omruilen naar de Mediabox? Dan zet ik dit meteen in gang voor je! 

Reageer