Beantwoord

Glasvezel internet

  • 8 May 2024
  • 8 reacties
  • 75 Bekeken

Hallo,

 

Ik heb sinds kort glasvezel van Odido, echter haalt hij op de eerste verdieping 95 Mbps  en op de tweede verdieping maar tussen de 30-50 Mbps. We hebben een gesplitst netwerk dus een wifi versterker gaat ook niet werken. Is er een andere oplossing om op beide verdiepingen goed internet te krijgen aangezien het internet op de tweede verdieping bijna onbruikbaar is? 

 

 

icon

Beste antwoord door Rachid54321 9 May 2024, 17:59

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rachid54321 

Heb je een gesplitste netwerk echt nodig? Anders kan je een extra router als Acces Point bekabeld aansluiten op de 1ste of 2de verdieping en de netwerken dezelfde namen geven, nadeel is wel dat je handmatig moet switchen.

We hebben een gesplitst netwerk vanwege dat de tv 2,4 GHz heeft en als hij op alleen 2,4 GHz staat werkt hij op een of andere manier niet. Hij wilt alleen verbinden als het een gesplitst netwerk is, anders kan de tv niet verbinden met het internet.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Rachid54321, welkom op onze Community!

Werkt de tv ook niet als je WPA-3 op 2 zet of Wifi 6 uitschakelt terwijl de banden niet gesplitst zijn? Zit er een ethernet-ingang in de tv? Je zou hem dan bekabeld kunnen aansluiten en de banden laten zoals het is. 

Als ik 2,4 GHz op WPA-2 zet, zegt hij dat de beheerder (ik) het netwerk heb uitgeschakeld en dat ik moet switchen naar WPA-3. Of het werkt als ik WiFi 6 uitzet zou ik even moeten kijken. Waar kan dat precies?

Reputatie 7
Badge +9

Als je die melding krijgt dien je het netwerk volledig te vergeten @Rachid54321. Als het goed is pakt hij hem daarna wel weer. Dat kan ook in het modem bij je wifi instellingen maar ik heb het al voor je aangepast zojuist!

 Edit: alles werkt weer!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rachid54321 

Wellicht kan je het WiFi punt eens voorzien van een reset en dan opnieuw instellen.

Je zou ook kunnen kijken of je een kabel naar boven kan aanleggen voor een sterker signaal.

@Waqqas dat was inderdaad de oplossing. We moesten hem resetten.

 

Bedankt voor de hulp

Reageer