Beantwoord

Google home systeem kan niet connecten met wifi

  • 5 January 2022
  • 3 reacties
  • 876 Bekeken

Ik ben overgestapt van Ziggo naar T-mobile. Een grote ellende. Eindelijk werkt het wifi op mijn telefoon en laptops, maar het wil nog steeds niet werken op mijn Google Home systeem. Voorheen bij Ziggo nooit problemen mee gehad. Ik heb de Google Home app opnieuw geinstalleerd, wifi geunplugged, speaker unplugged, en het lukt maar niet. Iemand tips? Heb geprobeerd met T-Mobile te bellen maar daar werd gedaan alsof ik achterlijk was (‘Heeft u wel het juiste password ingevoerd?’). 

icon

Beste antwoord door Cristien 5 January 2022, 15:30

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @EvelienV85 

Kan je eens als test 5 GHz uitschakelen in je modem zodat er alleen 2,4 GHz is en dan kijken of je Google systeem werkt?

Mocht het dan werken dan zou je 2 netwerken kunnen aanmaken en voor elk apparaat kiezen met welke frequentie je hem verbindt.

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @EvelienV85  Dat had ik gisteren ook door overstap. Bij mij werkte onderstaande opties.

  1. Open de Google Home-app Google Home-app.
  2. Tik linksboven op Toevoegen  en dan Apparaat instellen plus en dan Nieuw apparaat en dan stel nieuwe apparaten in je huis in.
  3. Volg de stappen in de app.

Als het probleem niet wordt opgelost met deze stappen, moet je je speaker of scherm terugzetten naar de fabrieksinstellingen en opnieuw instellen.

Reputatie 7

Ter aanvulling misschien nog een handige link met betrekking tot het bericht van @Waqqas

Hier staat precies in beschreven hoe deze van elkaar los zijn te koppelen. Laat je ons weten of het met de tips van @Waqqas en @CrisTien lukt? We horen het graag van je.