Happerend wifi internet & Tv

  • 6 January 2024
  • 1 reactie
  • 31 Bekeken

November 2022 stonde er 2 vertegenwoordigers van T Mobile voor de deur. Of ik intersse had in supersnel internet. Ja natuurlijk! Met de twee heren een aantal technische uitdagingen beken en besproken voordat ik uiteindelijk overstag ga. Ik woon in een doorsnee rijtjeshuis, geen groot kasteel of villa oid. Mijn meterkast bevindt zich 'buiten' mijn woning, naast de voordeur. Dit is de.plek waar de glasvezelaansluiting binnenkomt. De vertegenwoordigers waren heel duidelijk. Modem in de meterkast is geen probleem. En de meegeleverde hardware zou voor een dekkend wifi netwerk zorgen. Netwerkkabels zijn verleden tijd! Waren letterlijk zijn woorden. Voor de duidelijkheid,

Vanaf het begin (februari 2023) is het T Mobile nooit gelukt om te voldoen aan alle beloften en voorwaarden. Hoogst gemeten wifi (niet bekabeld) snelheid is 40 mbps op ca 2 meter afstand van de modem. 

Tot en met april 2023 ism klantenservice en eenmalig een monteur bezig geweest om de wifi goed werkend te krijgen. De monteur gaf al gelijk aan dat de zyxel modem en wifi versterker icm de mesh technologie geen goede combi is. Hij raadde mij aan andere, betere versterkers aan te schaffen. Het bereik van de Zyxel is erg beperkt, op eerste verdieping heb ik al bijna geen verbinding meer. 

Het leek vanaf april iets beter te gaan. Whatsappie sturen lukte en heel soms een film kijken zonder of weinig happering.

Ondertussen ook TV vervangen, want mss ligt het wel daaraan? Nee dus.

Sinds 3 weken is het erger geworden. Kan geen Tv kijken zonder dat elke 3 miniten het beeld blijft hangen.  Uiteraard contact gehad met Odido. Maar het ligt niet aan hun, was de reactie. Het probleem is volgens de klantenservice dat de modem zich in de meterkast bevindt. Het advies is om alle apparaten te bekabelen. Dan is alles opgelost. (In tegenstelling tot wat de verkopers mij aan de deur wijsmaakte). 

Ik heb een monteur ingeschakeld om de modem in huis te brengen, dat is gelukt. Nou daarmee zal het probleem dan wel opgelost zijn. Nee dus. Geen verbetering. Donderdag 4 januari weer contact met Odido. Krijg 4 tijdelijke unlimited abo's aangeboden. Maar dat werkt natuurlijk niet voor de gamers en streamers hier in huis. Er wordt door Odido weer een ticket aangemaakt. Dus weer een week wachten op ...?

Vandaag stopt het internet er helemaal mee. Storing in ongeving gecontroleerd, geen storingen bekend. Weer contact met Odido. En je raad het al, ze kunnen niets doen. Er moet een engineer langskomen. Maar..... Eerst wachten op een linkje  dan afspraak inplannen etc. Dus weer een tijd (dagen) zonder internet en tv. 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. 

De wifi van Odido werkt perfect als je de netwerkkabel maar op het apparaat aansluit. Dat lijkt een beetje het moto van Odido klantenservice. Maar zelfs dat kunnen ze nu niet nakomen. Ik kr8j6g het gevoel dat ik in de maling genomen word..

Als ik hier een beetje rondlees dan ben ik niet de enige met happerend internet en slecht tv beeld. Echter de beschreven adviezen bieden voor mij geen oplossing. Iemand anders nog een idee?

 

Teresa van Odido 3 maanden geleden

Welkom op onze Community! @FuriousAnger 

Allereerst wil ik je bedanken voor het uit typen van je bericht en het uiten van jouw gevoel. Ik ben direct het systeem ingedoken om mij goed in te lezen over jouw situatie. Ik los dit namelijk graag voor je op! Gelukkig zie ik dat je kort geleden contact hebt gehad met mijn collega van de Klantenservice. Ik zie dat deze collega een ticket heeft aangemaakt naar onze technische dienst. Zij zullen goed voor je uitzoeken wat er precies niet goed gaat in de verbinding. Ik weet zeker dat zij dit voor je op kunnen lossen!

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @FuriousAnger 

Allereerst wil ik je bedanken voor het uit typen van je bericht en het uiten van jouw gevoel. Ik ben direct het systeem ingedoken om mij goed in te lezen over jouw situatie. Ik los dit namelijk graag voor je op! Gelukkig zie ik dat je kort geleden contact hebt gehad met mijn collega van de Klantenservice. Ik zie dat deze collega een ticket heeft aangemaakt naar onze technische dienst. Zij zullen goed voor je uitzoeken wat er precies niet goed gaat in de verbinding. Ik weet zeker dat zij dit voor je op kunnen lossen!

Reageer