Beantwoord

Hardnekkige lamp op zolder

  • 21 July 2023
  • 5 reacties
  • 121 Bekeken

Reputatie 3

Hoi, 

 

Kan iemand mij helpen met het volgende: Ik heb in de huiskamer de Zyxel-T54 in gebruik tot volle tevredenheid. Bij de router heb ik een draadloze verbinding rond of zelfs boven 900 Mbs, op de eerste verdieping om en nabij 400 Mbs en op zolder meer dan 100 Mbs. 

 

Op zolder heb ik de volgende apparaten: een airco met een wi-fi module die gewoon werkt alsmede de Google Home speaker die ook gewoon werkt. Echter, een Calex slimme lamp aan het plafond (hanglamp model E27) blijft offline staan hoewel die tijdelijk gewerkt heeft met de Google Home app en met mijn stem.

 

Na enige tijd blijft deze lamp continu offline zelfs nadat ik deze uit het netwerk verwijderd en teruggezet heb in het WIFI netwerk.

Heel af en toe geeft hij wel een "Uit"- of "Aan"-status aan maar verder valt hij terug in "Offline" -status. Als ik een meeting doe dan is de verbinding ruim boven de 100 Mbs...

 

Ik weet het gewoon niet, maar ik vermoed dat een slimme lamp gevoeliger is voor een verminderd Wi-Fi bereik dan de overige apparaten. Wat denken jullie?

 

Alvast bedankt. 

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 21 July 2023, 19:36

Bekijk origineel

5 reacties

@Michel281

Misschien kun je beter een extra accesspoint plaatsen.

Dat het probleem definitief oplost.

Of het probleem zit in die lamp.

 

Reputatie 3

@Michel281

Misschien kun je beter een extra accesspoint plaatsen.

Dat het probleem definitief oplost.

Of het probleem zit in die lamp.

 

Ik vrees dat het een wi-fi Plus moet worden want als ik de lamp uitwissel met een andere dan treedt hetzelfde op. De lamp die ik dan omgewisseld heb werkt beneden wel naar behoren. 

@Michel281 

Dat klopt dan is een extra wifi punt de oplossing.

Wat betreft wifi plus ben ik niet mee bekend.

Ik gebruik geen provider spullen.

 

Reputatie 3

@Michel281

Dat klopt dan is een extra wifi punt de oplossing.

Wat betreft wifi plus ben ik niet mee bekend.

Ik gebruik geen provider spullen.

 

Ik blijf het toch vreemd vinden dat de overige apparaten in dezelfde ruimte, de Google Home speaker en de Toshiba airco met wi-fi module wél reageren op commando's en die lamp die vlakbij en lager aan het plafond hangt weer niet!... 🤔 

@Michel281 

Kun je niet een simpel accesspoint proberen.

Je hebt hiervoor wel een netwerkkabel/aansluiting nodig.

Het kan zijn dat de lamp moeilijker het wifi signaal pakt.

 

 

Reageer