Hele slechte wifi verbinding sinds wijziging naar glaszvezel

  • 18 April 2024
  • 4 reacties
  • 35 Bekeken

Hallo,

 

Sinds de installatie van het modem op een glasvezel netwerk van KPN is de verbinding ontzettend slecht. Zowel series kijken als gamen is nauwelijks mogelijk. Alle tips vanuit andere berichten hebben we gevolgd maar ook dit werkt niet. Op deze manier waren we liever niet overgestapt, hiervoor was namelijk alles perfect. Hoor graag een oplossing.

Tommie van Odido 12 dagen geleden

Hi @Schollen3, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je kunt genieten van stabiel internet, daarom help ik je hier graag mee. Kan je iets beter uitleggen waar je precies last van hebt? Ik heb zojuist een lijnmeting gedaan en je wifinetwerk onderzocht, echter zie ik geen gekke dingen omhoog komen. Alles ziet er echt piekfijn uit!  

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Schollen3, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je kunt genieten van stabiel internet, daarom help ik je hier graag mee. Kan je iets beter uitleggen waar je precies last van hebt? Ik heb zojuist een lijnmeting gedaan en je wifinetwerk onderzocht, echter zie ik geen gekke dingen omhoog komen. Alles ziet er echt piekfijn uit!  

Hallo Tommie, waar we last van hebben is eerder waar we geen last van hebben 😅 De verbinding lijkt inderdaad goed te zijn maar de verbinding met de Playstation werkt niet, series blijven continu bufferen (op elk platform) en ook op de telefoon kan je beter op 4 of 5G overschakelen dan op de Wifi blijven.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Schollen3 

Dit lijkt op een probleem met de latency zoals anderen het ook ervaren.

Heb je hier de gehele dag door last van of enkel in de avonduren bijvoorbeeld?

Kun je een ping test delen met de command ping -n 1000 8.8.8.8? Doe dit op het moment wanneer je de problemen ervaart.

Zorg dat je de test doet op een laptop of pc die rechtstreeks bekabeld aangesloten is op de router.

  

@Schollen3 @Tommie van Odido  Ik ervaar al precies hetzelfde probleem gedurende 2 maanden en heb alle mogelijke oplossingen geprobeerd, waaronder het verhogen van de internetsnelheid tot 1000 MB, en nog steeds heb ik 's avonds geen internetverbinding. De enige oplossing lijkt te zijn om over te stappen naar een andere provider, zoals verschillende mensen in deze gemeenschap hebben opgemerkt die met hetzelfde probleem te maken hebben gehad.

kijk eens hier 

Reageer