Beantwoord

Hoe kan ik een OTR aanmaken om website te blokkeren

  • 12 December 2023
  • 3 reacties
  • 57 Bekeken

Hallo ik kan nergens een handleiding vinden om via ouderlijk toezicht een regel toe te voegen om een bepaalde website te blokkeren. Ik doe blijkbaar iets fout want na het instellen heeft niemand meer internet. Wat heb ik gedaan:

Nieuwe regel toegevoegd

Voor alle gebruikers van thuisnetwerk

Voor de hele dag op dinsdag

bij Site/URL-trefwoord  snapchat ingevuld (ik wil snapchat blokkeren)

 

En dan ok. En dan is er geen internet meer. 

 

Wat doe ik fout?

 

Groet


Bart

 

 

icon

Beste antwoord door eric 12 December 2023, 17:57

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Ouderlijk toezicht op URL niveau is geen werkende feature van deze router.

Er staat:

“Je kunt de schermtijd van je gezin beheren door profielen aan te maken, schema's in te stellen, apparaten te beheren om het internet te pauzeren voor bedtijd of belangrijke gezinsmomenten.”

 

Dus toegang tot internet kun je via tijdsblokken uit/aan zetten.

Ah kijk, daar heb ik dan niets aan. Want mijn kind moet wel haar schoolpagina’s kunnen bereiken…  er is dus geen mogelijkheid om op wat voor manier dan ook een url te blokkeren via de router?

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Groothoff ,

Er is wel internet veilig van Odido. Maar dan filter je op soorten content, niet specifiek URL filtering.

"Door gezinsregels in te stellen, filter je online content op basis van categorieën. Zoals geweld, gokken en sociale media. Ook bepaal je tijdslimieten om de maximale schermtijd per dag te regelen. Je stelt ook makkelijk de bedtijd in om het gebruik op een vast tijdstip te stoppen. Het instellen van de gezinsregels heb je zo gedaan in de app."

Mocht je alleen snapchat toch echt willen, dan zul je bij een computer winkel moeten gaan praten over een andere router, bijvoorbeeld met een specifieke firewall. Maar kinderen zijn slim hé, als het van de wifi af gaat kan snapshat via mobiele netwerk weer bereikt worden. 

Reageer