Internet laadt apps of pagina's niet meteen

  • 14 January 2024
  • 7 reacties
  • 186 Bekeken

Hallo, ik heb sinds een tijdje internet en ik ondervind soms problemen met Rabobank app of NU.nl. Hij zegt dat er geen actieve internet verbinding is. Ik heb wifi tekentje staan en speedtest geeft ruim 100mb aan.

Als ik de site erna refresh of app herstart doet deze het wel. Maar dus niet meteen de eerste keer. Tevens als de stroom ervan af is duurt het zeker 10min voordat het netwerk herkend is en ik moet dan Huawei vaak herstarten (denk ik) omdat router alleen niet werkt om in te loggen.

Ik heb dan internet op m'n telefoon maar bijvoorbeeld niet op tv want hij kan deze niet vinden. Schiet mij maar lek. Ook komt het netwerk niet meteen naar voren of is zichtbaar. 

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Voorheen online.nl gehad (kpn glasvezel) en nooit dit soort problemen. Huawei kastje is vervangen door die van KPN. Zou dit een storing kunnen veroorzaken? Modem T56. Alle lampjes die maar kunnen branden zijn groen. 

Internet als het werkt is het goed maar is de stroom eraf geweest dan is het een drama. Apps moet ik hoe dan ook vaak 2x herladen. 

 

Grt Mickel 

​​​

 

Tommie van Odido 3 maanden geleden

Hi @Mike1981, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat je twee eigen wifipunten in gebruik hebt. Deze en alle apparaten die hiermee verbonden zijn hebben een niet-geldige DHCP-leasetime. Zou je de wifipunten eens willen loskoppelen en dan je verbinding willen testen?

Ook ben ik benieuwd of andere apparaten hier ook last van hebben of alleen je telefoon.  

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mike1981, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat je twee eigen wifipunten in gebruik hebt. Deze en alle apparaten die hiermee verbonden zijn hebben een niet-geldige DHCP-leasetime. Zou je de wifipunten eens willen loskoppelen en dan je verbinding willen testen?

Ook ben ik benieuwd of andere apparaten hier ook last van hebben of alleen je telefoon.  

Hallo, bedankt voor je reactie! 

Ik heb ze losgekoppeld en blijf dan nog dit houden af en toe. Ene keer wel andere keer niet. 

De super wifi (koop artikel kpn) heb ik naar fabrieksinstellingen gezet en inmiddels opnieuw connected. Deze zou nu dus wel up to date moeten zijn met Dhcp. Misschien kan je dat nu zien? 

Merk dat nu af en toe apps. FACEBOOK, NU.NL overschakelen naar 4G op telefoon en verbinding blijft hij zoeken naar odido. Wifi uit en aan en dan is het er wel weer. Wifi doet op tv dan wel. De snelheid blijft hoog 100mb maar het laden van items in apps neemt tijd in beslag. Android Samsung telefoon.

Grt Mickel

@Tommie van Odido helaas geen reactie meer ontvangen van jou of je collega's. Ik blijf echter continue storingen houden met de wifi/internet. Ook al verschillende malen contact gehad met klantenservice. Heel frustrerend om hier steeds mee bezig te moeten zijn. Als ik dit had geweten was ik niet overgestapt!

Er spelen verschillende dingen en ik ben niet heel erg thuis in router aanpassingen. Ik heb geen verbinding met mijn warmtepomp. Lampjes knipperen maar er gebeurd niets. Contact met Nefit gehad en heel de boel gereset losgekoppeld etc. Met Online.nl nooit problemen gehad. Zij adviseren evt. poort 5222 en 5223 open te zetten en beveiliging te verlagen. Helpdesk ondersteund dat niet en heeft alleen beveiliging aangepast. Voor verdere hulp verwijzen ze naar de community. Zoals gezegd ben ikzelf daar niet heel thuis in. De warmtepomp komt in de router T56 ook niet naar boven als ik verkeersstatus bekijk bij Nat. De Zyxtel pagina van de router en het laden van de verkeerstatus duurt een eeuwigheid. Hij blijft maar draaien op sommige momenten of knalt eruit en komt weer naar de Inlogpagina. Mijn buurman is wel handig ermee maar die heeft dit ook niet eerder meegemaakt dat wifi steeds overschakelt of modem niet bereikbaar is of eruit klapt en zo lang duurt. Die weet ook niet waar het probleem zit. Als ik op de app FING kijk zie ik bijvoorbeeld sneller apparaten die connected zijn. Ook daar zie ik niet m'n warmtepomp terug. Ik heb de router ook naar fabrieksinstellingen gezet en alles opnieuw aangesloten. 

De wifi springt geregeld naar 4G op iPad en Samsung telefoon. Duurt een hele lange tijd voordat er dan weer met het netwerk verbinding kan worden gemaakt. Blijven refreshen of in vliegtuigmodus schakelen. Modem naar fabrieksinstellingen gezet maar geen succes.

Ook geven sommige apps RABO, Nu.nl, Facebook aan dat app niet ververst kan worden of er geen actieve internet verbinding mogelijk is. Vaak moet het in 2 stappen. App afsluiten en opstarten of wifi eraf. Totaal niet praktisch en niet wat ik verwacht. 

Nu heb ik mijn eigen wifi punten Kpn ook via fabrieksinstellingen helemaal opnieuw ingesteld wat je eerder aangaf maar dit lijkt geen euvel nu te zijn. 

Als ik verder met de klantenservice bel zeggen ze dat alles gewoon goed zou moeten werken. Geen idee hoe het kan. Probeer maar via de community. Dit moet toch opgelost worden? Om gek van te worden! Zouden jij en je collega's in mijn problemen willen verdiepen en evt router kijken/aanpassen? Mochten jullie 't niet weten misschien handig om dan maar een monteur te laten komen. 

Help! Ik hoop dat je een oplossing hebt!

 

​​​Alvast bedankt en fijn weekend! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mike1981, allereerst mijn excuses. Ik denk dat dit topic in de verkeerde bak terecht gekomen is.

Ik heb nogmaals jouw wifi-netwerk onder de loop genomen en alles ziet er vrij goed uit. Ik heb WPA3 op WPA2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld. Kan je het modem rebooten en kijken of de warmtepomp nu verbinding kan maken? Het enige wat mij opvalt is dat de apparaten die verbonden zijn met je Super wifipunten dat die geen stabiele verbinding hebben. Mag ik je vragen om ons eigen wifipunt uit te proberen? Deze is nu de eerste maand gratis en makkelijk te bestellen in Mijn Odido. Graag je eigen wifipunten ontkoppelen en de WX5600 aansluiten. Ik gok dat dit al heel veel zal veranderen!

Kan je mij nog laten weten of de warmtepomp nu verbinding krijgt? Ik heb je voor de zekerheid op de voorrangslijst gezet van de nieuwe firmware voor de Zyxel. Dan zou hij zeker verbinding moeten krijgen.

@Tommie van Odido bedankt voor je reactie. Dat kan gebeuren natuurlijk dat het even niet gezien was. 

Ik heb de modem opnieuw gereset omdat ik dacht dat er dan een nieuwe firmware geïnstalleerd zou worden omdat je me aangemeld daarvoor had. Wellicht was alleen uit en aan schakelen wat je bedoelde? 🤗 Ik zie nu weer een 6 bij wifi tekentje en begreep dat je die uit gezet had? De warmtepomp zegt IP verbinding JA en serververbinding NEE. Verbonden netwerk wlan ssid: alleen een teken n met een komma eronder.

IP adres 194.143.9.142

Blijft natuurlijk vreemd dat dit niet ondersteund word met eigen 2jr oud repeaters en nu extra kosten weer moet gaan maken. Kan odido daar niet wat meer in betekenen gezien 't ongemak? Jullie zeggen standaard uitstekende wifi? Uitstekend is het zonder die wifi punten nog niet 😉. Ik ben nu 't weekend 8 dgn weg voor werk. Loopt die actie nog even door of moet ik ze nu wel bestellen als ik ze gratis een maand ga proberen? Zonde als er al een week voorbij gaat als ik er niet ben. De warmtepomp gaat trouwens gewoon op kabel in de muur en niet via wifi.

Dat open zetten van die poort 5222 en 5223 dat Nefit adviseerd is dat geen oplossing? 

Grt Mickel 

Reputatie 7
Badge +9

Ah ik bedoelde een reboot inderdaad en geen factory reset @Mike1981.  Ik heb de instellingen opnieuw aangepast en de upgrade gepushed naar het modem. Deze zal de update nu zo direct gaan uitvoeren. Kan je kijken of je nu wel verbinding krijgt?

@Tommie van Odido you fixed it! 🎉 Inmiddels is het gepushed en is de warmtepomp connected. Ik neem aan dat ik nu niets meer hoef aan en uit te zetten? In je vorige verwijderde bericht zei je dat ik een T54 modem heb maar er staat toch echt T56 op. Ik hoop dat het overschakelen en uitvallen van wifi nu ook verleden tijd is. Kan dat wat uitgebreider testen als ik terug ben. Dank in elk geval! 

Reageer