Internet problemen Leidschendam?

  • 16 March 2024
  • 7 reacties
  • 50 Bekeken

Vandaag is al paar keer internet uitgevallen. Televisie app stopt er dan ook mee. Ons internet is nu weer terug, maar slechte 100mbit terwijl we.2gb hebben.

 

War is er aan de hand?

Teresa van Odido 1 maand geleden

Welkom op onze Community! @kikkegek 

Ik wil graag dat jullie kunnen genieten van snel en stabiel internet. Ik help je graag verder om dit te realiseren! Ik heb gelijk een lijnmeting gedaan om te kijken hoe de verbinding er uit ziet, gelukkig zit dit helemaal goed.

Ik wil je vragen om een bekabelde speedtest te doen en de screenshots hier van te delen in dit topic. Je kunt deze link gebruiken: Speedtest: test je internetsnelheid thuis | Odido

Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Dan kijk ik gelijk met je mee! 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @kikkegek 

Ik wil graag dat jullie kunnen genieten van snel en stabiel internet. Ik help je graag verder om dit te realiseren! Ik heb gelijk een lijnmeting gedaan om te kijken hoe de verbinding er uit ziet, gelukkig zit dit helemaal goed.

Ik wil je vragen om een bekabelde speedtest te doen en de screenshots hier van te delen in dit topic. Je kunt deze link gebruiken: Speedtest: test je internetsnelheid thuis | Odido

Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Dan kijk ik gelijk met je mee! 

Hoi Teresa.  Die doe ik steeds vanaf mijn laptop via kabel als de verbinding uitvalt om te zien of het alleen wifi of internet van modem is. Wifi is dan steeds gewoon verbonden, maar meldt dan "verbonden zonder internet". Paar seconden of soms minuut later is het weer up en alles in orde. 

Maar het begint met TV kijken behoorlijk  irritant te worden. Gisteravond tot 4 of 5x toe dat beeld stil valt en TV app meldt dat TV even niet beschikbaar is. 

 

Als ik de verbinding bekabeld test op momenten dat we verbonden zijn is die dikke prima. Wil je desondanks screenshot van die test?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @kikkegek, ik heb je wifinetwerk eens onder de loep genomen en ik zie dat de wifipunten niet goed aangesloten zijn. Één wifipunt staat te ver van het modem vandaan en de andere, bekabeld, communiceert niet goed met het modem. Zou je de wifipunten opnieuw kunnen installeren? Ik gok dat je dan al veel verschil zal zien. Daarnaast kun je proberen om Wifi 6 uit te schakelen, wellicht kunnen je apparaten daardoor geen goede verbinding tot stand krijgen. 

Hoi Tommie

Paar vragen dan 

1. Hoe kan jij zonder mijn toestemming mijn wifi netwerk bekijken?

 

2. Mijn wifi netwerk staat op groen, zowel in de MPro Mesh app and op de wifi punten. Ook tijdens installatie nul waarschuwingen. Waarom kan ik niet zien wat jij ziet dan? Of waar moet ik kijken?

 

3. Probleem dat ik meldde komt van mijn TV en die is via kabel verbonden. Dus mijn wifi doet er niet toe voor die klacht. Waarom valt onze (bekabelde) verbinding meedere keren per avond uit?

 

4. Speedtest op mijn telefoon (samsung s24 ultra) via wifi is 80mb/s up en down. Speedtest op een van onze desktops bekabeld is ca. 800mb/s up en down. Desktop gaat niet harder omdat de netwerkkaart en switch maximaal 1gb zijn. Wifi is echter sinds dit weekend bedroevend slecht met.80mb/s. En dat is bij wifi punten én ook direct naast het.modem. Waarom is die snelheid nu plots lager?

Hallo? Gaat iemand van Odido nog reageren?

 

Een herstart van modem en wifi punten herstelde de snelheid. Maar nu na een weekje vakantie is de wifi weer maar 100mb up en down.

De bedrade apparaten halen 500 tot 800mb/s up en down. 

 

Odido 🤷🏼‍♂️

En zojuist viel de complete wifi en bekabelde verninding weer weg. Alleen modem resetten hielp. Wifi snelheid is net als vorige keer nu weer terug op grote snelheid van bijna 900mb/s.

 

Iemand van Odido hier ? 🤷🏼‍♂️

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @kikkegek 

Nee, moderators zijn naar huis,  maar dit is geen chat met klantenservice.  Je kunt beter morgen even bellen met.0800-0092. Dan kan men gelijk meekijken op je verbinding. 

Reageer