Beantwoord

internet valt steeds weg

  • 15 December 2021
  • 5 reacties
  • 177 Bekeken

Mijn vaste internet en mijn wifi valt steeds weg. Na een aantal seconden dan doen ze het weer, maar het is heel vervelend als je een film of een serie aan het kijken bent. Dit gebeurt vooral in de avonduren en snachts wel 7-10x

Mijn zoon heeft een gaming computer die met de kabel is aangesloten op onze modem, maar die heeft ook steeds dat het internet weg valt en hij geeft dan aan dat hij een 'leg' heeft in zijn game. Hij heeft zijn computer nog niet zo lang, dus ik heb contact opgenomen met de fabrikant en die hebben alles nagekeken en geven aan dat het komt door instabiele internet.

Ik heb alles al geprobeerd, de modem op een andere plek gezet, de modem van het stroom gehaald ,andere frequentie (2.4 en 5) , wifi kanaal aangepast. We hebben zelfs een wifi versterker boven geplaatst, maar helaas.

Heeft iemand nog een gouden tip voor ons, zodat wij weer normaal van onze internet verbinding kunnen genieten. Wij hebben trouwens 1000mb.

Alvast bedankt.

Groetjes Samantha 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 15 December 2021, 18:04

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sam1983. 

De converter even van het stroom halen kan misschien helpen. Hebben jullie het modem ook al eens een fabrieksreset gegeven door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld?

Hi, 

De converter hebben wij ook al meerdere keren  uit het stroom gehaald.

De resetknop op de modem gaan wij proberen 👍

Bedankt in ieder geval voor je bericht.

Groetjes Samantha 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Sam1983.,

Goed dat je hier naar hulp zoekt, dat vind je hier zeker! Ik was eigenlijk nog benieuwd, heeft de reset geholpen? Daarnaast, heeft jouw zoon de computer rechtstreeks bekabeld aangesloten op het modem of via een omweg, zoals adapters die via het stroomnetwerk lopen? Ik ben benieuwd of jullie inmiddels zorgeloos kunnen genieten!

Hoi @Sam1983.,

Goed dat je hier naar hulp zoekt, dat vind je hier zeker! Ik was eigenlijk nog benieuwd, heeft de reset geholpen? Daarnaast, heeft jouw zoon de computer rechtstreeks bekabeld aangesloten op het modem of via een omweg, zoals adapters die via het stroomnetwerk lopen? Ik ben benieuwd of jullie inmiddels zorgeloos kunnen genieten!

Hi Cal,

Bedankt voor je bericht.

Helaas heb ik nog steeds last van een onstabiele internet verbinding na het resetten van het modem.

De internet kabel van mijn zoon zijn computer staat in directe contact met de modem. Helaas heeft hij ook nog steeds last van 'legs' 

Heb je toevallig nog een tip wat ik nog meer zou kunnen proberen?

Groetjes Samantha 

Reputatie 7

Hi @Sam1983. ,

In dat geval is het zeer interessant om het topic dat mijn collega @Cal heeft geschreven erbij te pakken: 

Hier staat alles uitgelegd over eventuele lag of latency problemen en wat daar tegen te doen. Mocht het zo zijn dat het daadwerkelijk om een instabiele verbinding gaat, wil ik je graag vragen om het volgende. 

Het is natuurlijk niet fijn wanneer je niet ongestoord kunt genieten van jouw abonnement. Check onze Wiki voor het stappenplan bij een wegvallende verbinding:

Graag verzoek ik je de verbinding drie dagen te testen nadat je de stappen op onze Community hebt gevolgd. Wij zien vaak dat wegvallende diensten vanzelf worden opgelost. Indien de diensten na drie dagen toch nog wegvallen, trek dan aan de bel. Als je op de tussenliggende dagen de data en tijden wilt opschrijven op het moment dat de diensten wegvallen, kunnen wij gericht in de verbinding gaan kijken.