internet/wifi valt meerdere malen achter elkaar weg

  • 29 December 2023
  • 7 reacties
  • 133 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Het internet of wifi valt meerdere malen achter elkaar uit weg.

Kan zomaar meerdere dagen goed gaan, en dan ineens een moment van ellende.

 

Geheel willekeurig, en gaat dan soms wel in een kwartier of half uur aan/uit/aan/uit/aan/uit…..

Alle apparaten hebben er dan last van die op de wifi zitten aangesloten

Zexel t50 modum

DSL verbinding

Router al regelmatig gereset

Kabels en voeding zit allemaal correct/vast

 

Groet Rob


7 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Spijky, ik sta voor je klaar en wil dit super graag nakijken! Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Zou je voor mij je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel, dit lijkt op ABC12345 en is te vinden in Mijn OdidoVoor nu wens ik je een hele fijne jaarwisseling! ✨ Groetjes, Ishana

@Ishana van Odido Heb het toegevoegd.

Staat op emailadres van mijn vrouw het abonnement. e_holt…….. @ho…...com Vandaar geen koppeling met mijn emailadres.

Reputatie 1

Die komt erg bekend voor, heb ik ook sinds enige weken. WiFi verbinding verbreekt, en het WiFi netwerk wordt even niet geadverteerd. Het komt wel snel weer terug, maar de automatische herverbinding gaat vaak niet goed.

Ik heb gisteren de router eens goed bekeken en in de logs gekeken, maar de WiFi logging stond niet als default aan. Die heb ik toen aangezet en nu zie ik op de Zyxel het volgende in de logs de volgende error staan als het gebeurt:

map_start: WiFi: restart MAP processes

en dan gebeurt dat een paar keer op rij, en dan een hele tijd niet. Lijkt alleen dat de log-instelling van Zyxel is dat alleen de log van vandaag beschikbaar is.

model: Zyxel VMG8825-T50

 

Reputatie 1

Hierbij een screenshot van het log. Je kan dus zien dat ik er net best weer even last van had, maar daarvoor dus even uren niets.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Spijky, ik heb direct je netwerk onderzocht en het valt me op dat je de 5 GHz frequentie hebt uitgeschakeld. Hierdoor wordt de 2,4 GHz frequentie volledig overbelast en dit kan inderdaad voor de uitval zorgen. Ik raad je aan om de 5 GHz frequentie aan te zetten en de verbinding te testen. Zou je mij een terugkoppeling willen geven of de verbinding beter is? Alvast bedankt. 

  

@Tommie van Odido

Het blijft nog steeds uitvallen

Nu vandaag 01-02 vanaf 17u tot 21u zeer veel uitval.

Na uitval, herstelt het wel redelijk snel, maar valt daarna weer net zo snel uit.

Om helemaal simpel van te worden.

Zelfs nu ik dit wil versturen valt het uit.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Spijky, bedankt voor de update.

Ik wilde een lijnmeting uitvoeren maar ik krijg geen goede verbinding met het modem. Ik heb besloten om je een nieuw modem op te sturen, de T-54! Hier ontvang je zodadelijk een bericht over en zodra het modem opgestuurd is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Zou je mij een terugkoppeling willen geven als je het modem ontvangen hebt?

Reageer