Beantwoord

internetgeschiedenis uitlezen

  • 23 April 2024
  • 5 reacties
  • 53 Bekeken

Goedemorgen,

 

Ik ben ingelogd via mijn ZYXEL modum maar kan bij logboek geen sites zien die bezocht zijn en zie alleen een logboek van de huidige dag. Kunnen jullie mij hiermee verder helpen?

 

Vriendelijke groet,

Bethine vd Maas [Telefoonnummer verwijderd door moderator] 

icon

Beste antwoord door eric 23 April 2024, 09:43

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

hoi @bethine van der maas ,

De router bevat geen logboek waar bezochte sites in worden bijgehouden. sowieso behandeld een router alleen IP adressen. Om van een website adres naar een IP adres te komen stuurt jouw computer eerst een verzoek naar een DNS server om een domeinnaam te vertalen naar een IP adres.  

De beste plek om browsing historie op te vragen is in de internetbrowser op het device wat je gebruikt.

Reputatie 7
Badge +3

@bethine van der maas 

Ten eerste even, je mobile nummer staat openbaar in je topic .. even weghalen voor je eigen veiligheid.

Ten tweede, het opslaan of verwerken van zoekgeschiedenis is onderhevig aan zeer strenge privacy regels, dus zal dit opslaan van welke site bezocht is om die reden achterwege moeten blijven.

De plek waar je eventueel history van sites zou kunnen terug vinden, is in de betreffende browser en history op het betreffende device .. tenzij natuurlijk gewist door de gebruiker zelf … of zo ingesteld door de gebruiker dat na het sluiten alle history gewist moet worden (weten trouwens maar bar weinig mensen dat deze optie bestaat binnen veel browsers).

Goedemorgen,

 

Ik ben ingelogd via mijn ZYXEL modum maar kan bij logboek geen sites zien die bezocht zijn en zie alleen een logboek van de huidige dag. Kunnen jullie mij hiermee verder helpen?

 

Vriendelijke groet,

Bethine

Het probleem is dat die internetgeschiedenis is gewist. Wat is dan de handigste route om erachter te komen?

Helaas, ik ga zoeken of ik het op een andere manier op kan lossen. Bedankt.

Reputatie 7
Badge +14

Sorry @bethine van der maas , 

Misschien dat je het device, computer? naar een IT specialist kan brengen om te kijken of er nog CACHE informatie te vinden is.  Zal wel geld kosten, maar geen idee wat de “ waarde”  is om dit uit te vinden voor je.

Reageer