Wij hebben het volgende probleem met onze T-Mobile thuis, dat ik via huisgenoten hoor:
Symptomen:
- Af en toe raakt een apparaat de verbinding ‘kwijt’. Het WiFi icoontje staat dan nogsteeds vol in beeld, maar er is geen verbinding met het internet. Dit gebeurt dan voor een enkel apparaat, anderen doen het wel nog.
- Sommige apparaten hebben dit nog nooit gemerkt, andere vaker
- Er zit geen patroon in. Soms overdag, soms midden in de nacht.
- Het is onduidelijk of dit enkel via WiFi is, of dat het ook bekabeld voor kan komen, want dat is nog niet gedetecteerd.
Geprobeerde oplossingen:
- Het probleem is bijna altijd op te lossen door de WiFi op het apparaat uit en aan te zetten. Een enkele keer lukt dit niet en moeten we de router uitzetten voor ~10 seconden en dan weer aan.
- We hebben de router onlangs volledig hersteld naar fabrieksinstellingen, maar dat heeft niet geholpen.
Details:
- We hebben de DrayTek Vigor 2132FVn router (1000 Mbit up/down)
- We hebben ook een access point (voor wifi boven), maar dat lijkt me irrelevant.
- Het probleem speelt blijkbaar al “erg lang”, er is geen duidelijke start gevonden.
Beste antwoord door Tommie van Odido
Bekijk origineel