Krijg mijn video deurbel niet meer werkend op Zyxel DX5401-B1

  • 9 July 2023
  • 12 reacties
  • 240 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Ik ben van tele2 overgestapt naar glasvezel aansluiting van t-mobile.

Mijn video deurbel werkte perfect en alleen op 2,4 G nu krijg ik hem niet meer aan de praat  heb alles geprobeerd 2,4 g aangemaakt,gast netwerk het lukt niet. Zet ik hem terug op tele 2 modem werkt hij weer gelijk.Wie zou weten wat dit is? Zou ook de modem niet goed kunnen zijn? Toen monteur wegging werkte hij perfect ,en ineens kreeg ik de melding geen internet .Daarna werkte het voor geen meter meer .Tmobile gebeld  en die sturen monteur aan .Haalde met moeite 43mb up en down terwijl ik daarvoor nog ruim 1gig had

Waqqas 9 maanden geleden

@dumpy

Probeer dat van de beveiligingsmodus op WPA2-PSK zetten eens bij netwerkinstellingen, draadloos, algemeen.

Om welke WiFi deurbel gaat het verder? Resetten ook geprobeerd?

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +14

De 2.4 ghz is wel belangrijk inderdaad,  daarnaast kunnen dit soort randapparatuur niet omgaan met de nieuwe type beveiliging.  Die kun je in de Zyxel ook terugschroeven. Dat is wel jammer dat je minder goed beveiligd bent, niveau tijd geleden toen je het Tele2 modem kreeg. Maar dan doet die bel het in tenminste. 

Hoi bedankt voor je reactie,maar dat heb ik ook al geprobeerd,heeft ook geen effect.

Heb hem op de laagste gezet.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @dumpy 

Bij netwerkinstellingen > draadloos > algemeen > beveiligingsmodus WPA2-PSK geprobeerd of heb je de firewall op laag gezet?

Hoi ik heb de firewall laag gezet ,werkt ook niet

Reputatie 7
Badge +15

@dumpy

Probeer dat van de beveiligingsmodus op WPA2-PSK zetten eens bij netwerkinstellingen, draadloos, algemeen.

Om welke WiFi deurbel gaat het verder? Resetten ook geprobeerd?

Eindelijk gelukt wpa2-psk uitgezet,en ook wifi 6. Toen na aansluiting bel alles weer terug gezet en ja hoor het blijft werken.
Blijkt wel dat randapparatuur grote problemen heeft met wifi 6

Reputatie 7
Badge +15

@dumpy 

WiFi 6 heb je niet echt nodig, het heeft wel een wat groter bereik en hogere snelheden maar WiFi 5 is ook prima! Er zijn zelfs nog providers die geen WiFi 6 hebben.

goedemorgen,ja dat klopt ,maar wifi 6 uitzetten kan je niet zelf dat moet je met helpdesk doen.

Ik begrijp ook niet dat dat standaard aangezet word.

Reputatie 7
Badge +14

Omdat goede randapparatuur gewoon hiermee kan omgaan. Steeds meer klanten hebben een steeds snellere internet verbinding.  En omdat ook steeds meer devices zoals telefoons en laptops wifi6 volledig ondersteunen kunnen die gelijk gebruik maken van de hogere snelheden. 

Maar de legacy apparatuur kan gewoon de hogere snelheden afwijzen. Helaas blijkt dat soms goedkope iot/home automation echt maar heel beperkt de wifi standaard ondersteund.  Dan moeten klanten het wifi 5ghz uitzetten, wpa3 beveiliging weghalen en nu zelfs wifi6 ondersteuning verwijderen.

Je zou ook van de nieuwe standaard gebruik kunnen maken en een ( oude) router/wifi access point kunnen inzetten voor die oude apparatuur.  

Reputatie 7
Badge +15

@dumpy

WiFi 6 kan je zelf uit en in schakelen.

In de router ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, andere, bij 802.11 modus staat nu waarschijnlijk WiFi b/g/n gemengd ( geen WiFi 6), met AX is WiFi 6.

Daar was ik ook al achter ,monteur had mij gezegd kon niet .Toen ik vanochtend in de modem keek zag ik het ook.Nieuwe apparatuur ondersteund wifi 6 ook niet goed,heb een laptop die nog geen 8 maanden oud is en die gaat op wifi 6 ook maar met 248mb.Terwijl ook de beveiliging van de laptop uitgezet was,dit op aanraden monteur om een goede meting te krijgen.Monteur begreep het ook niet op zijn laptop nog slechter.De lijn is ook niet echt stabiel,krijg alleen goede snelheid op utp kabel vlak naast de modem.Over het algemeen is de snelheid op kabel niet hoger als 400 a 500 mb en op wifi 260 down en 186 up.

Reputatie 7
Badge +15

@dumpy 

Voor de snelheid en stabiliteit kan je kijken of het helpt om de internetkabel tussen mediaconverter en router te vervangen.

Gebruik je verder eigen netwerk apparatuur zoals een router, switch of versterker achter de Zyxel? Die zou je dan even kunnen verwijderen.

Kan je een laptop of pc bekabeld aansluiten op de Zyxel met minimaal een CAT5E internetkabel en een speedtest doen met de Ookla speedtest app? Je kan een screenshot van de uitslag hier delen.

Reageer