lage wifi snelheid

  • 9 February 2024
  • 12 reacties
  • 110 Bekeken

Goede middag/avond ik ben sinds vandaag klant bij Odido maar ik Krijg maximaal 156download en 200 upload heb ik getest via de snelheid test via de Odido app en ik heb bedraad een snelheids test gedaan met me kapot en daar geeft die wel maximaal 1000 gig aan heeft iemand een idee of advies om de wifi snelheid omhoog te krijgen of

moet ik er een speciale app voor downloaden 

Cal van Odido 2 maanden geleden

Hoi @Dannygoossens, fijn dat je hier een topic voor aanmaakt, ik help je graag om je Wifi netwerk een flinke boost te geven! Ik zie dat je een mooie set-up hebt met drie Wifi-punten. Hiervan lijken er wel slechts twee van de drie verbonden te zijn. Kan je nalopen of alle vier de lampjes branden op alle Wifi-punten?

Haal je deze Wifi snelheden dichtbij het modem, of vlakbij een bekabeld of draadloos aangesloten Wifi-punt? 

Ik ben benieuwd, ik denk graag met je mee!

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Dannygoossens, fijn dat je hier een topic voor aanmaakt, ik help je graag om je Wifi netwerk een flinke boost te geven! Ik zie dat je een mooie set-up hebt met drie Wifi-punten. Hiervan lijken er wel slechts twee van de drie verbonden te zijn. Kan je nalopen of alle vier de lampjes branden op alle Wifi-punten?

Haal je deze Wifi snelheden dichtbij het modem, of vlakbij een bekabeld of draadloos aangesloten Wifi-punt? 

Ik ben benieuwd, ik denk graag met je mee!

De 3e wifi punt is bekabeld aangesloten op de modem in de meter kast one dat het volgens de monteur zou gaan storen met elkaar als de 3e wifi punt in de hal zou staan want dan brand de wifi lamp rood en groen dus maar als ik aan het gamen ben dan geeft dat niet de juiste verbinding ik heb zelfs nog naar de meterkast gelopen om daar een snelheids test te doen met een internet kabel op de laptop en een speed test te doen via mij Odido app maar de wifi download snelheid blijft 156 download snelheid en upload is nog steeds 200 dus dat is best wel weinig en daarom kan ik daar niet lekker mee gamen want de glitched the game en kan ik de spel helemaal opnieuw op gaan starten 

Hoi @Cal van Odido De 3e wifi punt is bekabeld aangesloten op de modem in de meter kast one dat het volgens de monteur zou gaan storen met elkaar als de 3e wifi punt in de hal zou staan want dan brand de wifi lamp rood en groen dus maar als ik aan het gamen ben dan geeft dat niet de juiste verbinding ik heb zelfs nog naar de meterkast gelopen om daar een snelheids test te doen met een internet kabel op de laptop en een speed test te doen via mij Odido app maar de wifi download snelheid blijft 156 download snelheid en upload is nog steeds 200 dus dat is best wel weinig en daarom kan ik daar niet lekker mee gamen want de glitched the game en kan ik de spel helemaal opnieuw op gaan starten 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Dannygoossens, ik heb ook een blik geworpen en ik moet je vertellen dat een derde wifipunt niet goed zal werken. Deze zal voor verstoringen zorgen. Het Zyxel modem kan maximaal drie acces points aan en het modem is daar nummer één van. Je kunt dus maximaal twee wifipunten van ons aansluiten. Dat is ook de reden dat we het derde wifipunt niet terug zien in de lijnmeting. Ik raad je aan om twee wifipunten bedraad aan te sluiten op een gewenste plek en het derde wifipunt op te zeggen. Ik gok dat je dan al een verschil zal zien!

Oké want ik heb vorige week vrijdag nog met de monteur overlegd maar hij wilde wel een kabel door trekken maar ik heb er op dit moment niet genoeg geld voor en we hebben die wifi boosters of Versterkers draadloos aangesloten in de hal en in de slaapkamer en in de woonkamer maar dan nog geeft de wifi booster dat in de slaapkamer staat een rood gekleurde kleur aan omdat die geen verbinding  binnen zou krijgen maar de eerste boosters hebben we bekabeld aangesloten aan de modem dus ik begrijp niet zo goed waarom de verbinding met 3 wifi versterkers dan niet goed door komt 

Ik heb al een wifi versterker bekabeld aangesloten dus dan  zijn het 2 accespoints en ik heb ook in de meterkast gekeken waar die wifi versterker bekabeld is aangesloten en daar geeft die versterker wel een groene licht bij signaal verbinding dus daar is verder niks mis mee want als er een goede internet signaal van de modem binnen komt en de wifi versterker geeft ook aan dat de verbinding goed is dan zal het toch wel goed zijn dacht ik maar ik kan de wifi versterker die in me slaapkamer staat wel verplaatsen naar de woonkamer 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de duidelijke uitleg @Dannygoossens!

Het beste is om twee wifipunten bekabeld aan te sluiten maar met één bekabeld en één draadloos zou het ook goed moeten werken, mits de plaatsing correct is. Als jij daar eens mee gaat priegelen dan wil ik over een week jouw wifinetwerk gaan uitzoeken. Waarom een week? Dat is de tijd die ons systeem nodig heeft om de gegevens van jouw wifinetwerk op te halen. 

Bedankt voor u antwoord ik heb 2 wifi punten in huis. En een zit bekabeld achter de modem is het goed als ik de wifi punt die bekabeld vast achter de modem eraf mag halen en dan met de die andere twee wifi versterkers even mee gaat priegelen om te kijken of het beter gaat ik weet niet of dat het verder geen probleem is wat betreft de wifi versterker daar ga ik van de week eens even mee priegelen op dit moment kan ik nog geen internet kabel door trekken  

Reputatie 7
Badge +9

Dat mag ook @Dannygoossens, sowieso het derde wifipunt opzeggen in Mijn Odido. Die heeft geen nu om aangesloten te houden want dat zorgt voor verstoringen. Dus ga lekker aan de gang met de andere twee wifipunten. Het beste is om beide bedraad aan te sluiten en op een juiste locatie te zetten, bedraad is altijd beter. Maar experimenteer vooral! Let wel op de afstanden, als je de wifipunten draadloos aansluit dan mogen ze niet te dichtbij of te ver weg van het modem af zijn. 

Hoi @Tommie van Odido ik heb wel een vraagje ik de andere 2 wifi versterkers nog steeds draadloos staan maar de 2 wifi versterker geeft nog steeds een rood kleur aan en als ik hem wat hoger aan de muur vast hield toen gaf die een groen kleur aan en ik wilde vragen of ik de wifi versterker kan ophangen en zitten er geen matteriaal bij om de versterken op te kunnen hangen aan de muur want die kon ik niet vinden in de doos

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Dannygoossens, ah kijk aan. Dan geeft hij goed aan waar je hem het beste kunt ophangen. Tegenwoordig zijn ze zo slim dat ze de onderdelen multifunctioneel maken, het standaard is namelijk ook het ophangsysteem. Zie foto hieronder:  

 

WX5600 - Muurbevestiging (standaard)

 

Oké dat is goed om te weten maar ik heb geen schroefjes kunnen vinden in de doos van de wifi versterkers 

Reageer