Beantwoord

Laptop kan niet verbinden met Zyxel WX5600

  • 9 November 2023
  • 5 reacties
  • 148 Bekeken

Mijn werk laptop was verbonden via WiFi met de Zyxel extender (via WiFi 5 en 5GHz).

Echter sinds een driver update van de WLAN adapter (Intel Wireless-AC 9560) van versie 22.150.0.3 naar 22.250.1.2 kan mijn laptop opeens geen verbinding meer maken.

Samen met collega’s gekeken naar verschillende oplossingen (andere driver versies, andere settings, etc.), maar helaas lukt het niet. De verbinding is enkel mogelijk op de oude (en onveilige) versie (22.150.0.3). 

Is hier iets aan te doen?

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 9 November 2023, 14:51

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Rick0204

Krijg je een foutmelding te zien als je wilt verbinden? 

Als je je klantnummer in je profiel zet kan je met je mee kijken wat er gebeurd. 

 

Hi @Sven-Odido,

Ik krijg geen foutmelding te zien, maar hij wilt gewoon geen verbinding maken. Hij probeert automatisch te verbinden met het modem die beneden staat, maar doordat de afstand te ver is krijg ik geen/amper verbinding. Mijn telefoon verbindt zonder problemen met de extender.

Ik weet mijn klantnummer niet (ik ben niet de eigenaar van het abonnement). Ik heb eventueel wel het TV account nummer, maar geen idee of dat dezelfde is.

Reputatie 7
Badge +4

Hi Rick, 

Jaa het tv klantnummer werkt ook eventueel :) Dan zal ik een blik werpen voor je. 

Werken andere devices nog wel met de WX5600? 

Hi Sven,

Andere devices werken nog wel zonder problemen. Bijvoorbeeld mijn Pixel 7 of Galaxy A52s

Reputatie 7
Badge +4

Probleem is opgelost door de security mode aan te passen van WPA2/WPA3 naar WPA2. Rick is weer blij dat die kan werken :) 

Reageer