Beantwoord

Max 32 wifi clients

  • 26 April 2024
  • 3 reacties
  • 29 Bekeken

Mijn TP-Link Deco XE75 Wifi Mesh kit is stuk gegaan. Na met Odido gebeld te hebben blijken ze ook Mesh wifi te ondersteunen. Dus ze hebben mij een T56 modem en WX5600 Mesh punt toegestuurd. Na installatie zie ik in de instellingen van de T56 dat er maar maximaal 32 clients aangesloten kunnen worden per wifi band. Dus max 32 per 2.4ghz band en max 32 per 5ghz band. 

Heel vreemd, welke techneut bedenkt nou om dergelijke modems in te kopen met deze beperking? Tegenwoordig hebben mensen veel devices, vooral op de 2.4ghz als je nog iets doet met smart home zoals wifi lampen van de action/kruitvat/lidl etc. Het is alsof Odido mij een super mooie ruime en snelle auto levert maar waar achterin geen gordels zitten zodat niet de hele familie mee kan.

Maar goed ik heb ook een WX5600 mesh node/extender er bij en vraag mij af of daarmee de beperking van 32 verdubbeld wordt naar 64. Bellen met Odido. Ze snappen eigenlijk al niet wat ik bedoel. Taak aangemaakt en ik zou door de back office terug gebeld worden. Twee weken later niets gehoord. Nu net weer gebeld. Nadat ik mijn postcode al 5 keer heb ingesproken (dat werkt dus niet) eindelijk iemand aan de lijn. Ik wordt 15 min in de wacht gezet en vervolgens wordt de verbinding verbroken. Nog een keer gebeld. Weer 5 keer postcode inspreken daarna iemand aan de lijn. Die verbind mij door. Echter kom ik weer gewoon in het keuze menu van Odido grr….  Daarna nog iemand aan de lijn. Die verteld mij dat er helemaal geen technische ondersteuning is en dat ze het niet weten en dat ik maar op dit forum een bericht moet posten. Ze vertellen me ook dat de taak van de backoffice afgekeurd was. Schijnbaar zonder mij te informeren….. 

Wat is dit voor bedrijf?

Oke goed.. door naar de vraag. Wie kan mij vertellen waarom de beperking van 32 er op zit en wie kan mij vertellen wanneer je er een extra mesh node / extender (WX5600) bij hebt of het aantal verdubbeld wordt naar 64?

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 26 April 2024, 16:17

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @martijnsx 

De 32 cliënten per band kan worden aangepast maar dat zou ik afraden omdat het mogelijk de performance kan beïnvloeden.

Met een extra WX5600 kunnen ook weer 32 cliënten per band verbinden.

Hallo @Waqqas,

Bedankt voor het antwoord!

De limiet van 32 kan alleen naar beneden aangepast worden. Niet naar boven. 32 is echt de max.

Dus bij elke WX5600 die toegevoegd wordt komen er 32 clients bij die extra aangesloten kunnen worden?

Gr

Martijn

 

Reputatie 7
Badge +15

@martijnsx 

64 cliënten komen erbij, 32 per band.

Reageer