Beantwoord

Mesh uitschakelen ivm losse 2,4 en 5ghz verbinding

  • 27 September 2023
  • 10 reacties
  • 422 Bekeken

Goedendag!

Allereerst, ik ben geen kenner, ik ben je basic huis- tuin- keukenpersoon, dus indien mogelijk, graag in jip en janneke termen. 
 

Ik heb een simpele smart lamp gekocht welke ik wil pairen met mijn internet. Dat ding geeft aan enkel op 2,4ghz te werken. Prima. Ik naar de instelling van mijn router, waar ik de volgende melding zie staan. (Zie afbeelding).

Ik heb online opgezocht dat dit opgelost kan worden door de mesh verbinding uit te schakelen en ik kom daarbij uit op de Zyxel MPro Mesh-app, waar ik dit vervolgens niet uit kan schakelen. 
Online las ik al, dat een andere router kan helpen, of een andere lamp, omdat het apparaat geen last van het 5hz netwerk zou moeten hebben, maar het lijkt me dat dit wel op te lossen valt qua instellingen, toch?

 

Enfin, ik hoop dat iemand me hierbij kan ondersteunen, anders gaat de lamp weer terug naar de winkel 😂

 

Groetjes,

Sem

 

icon

Beste antwoord door Semsterdam 27 September 2023, 21:56

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Semsterdam 

Als je het schuifje bij 5G WiFi uitzet en dit opslaat lukt het pairen van de lamp dan wel?

Hallo @Semsterdam 

Als je het schuifje bij 5G WiFi uitzet en dit opslaat lukt het pairen van de lamp dan wel?

Heey! Zojuist geprobeerd, maar helaas. Hij kan het apparaat gewoonweg niet vinden. 
 

Moet er wel bijzeggen dat het goedkope action kwaliteit lamp is, dus grote kans dat dat gewoon niet goed werkt. 

Reputatie 7
Badge +15

@Semsterdam 

Kun je eens in het menu naar netwerkinstellingen gaan, draadloos, algemeen en selecteer bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en klik op toepassen.

Lukt het dan?

@Semsterdam

Kun je eens in het menu naar netwerkinstellingen gaan, draadloos, algemeen en selecteer bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en klik op toepassen.

Lukt het dan?

@Waqqas helaas, het maakt geen verschil. :(

Reputatie 7
Badge +15

@Semsterdam 

Oke, dan kunnen we ook nog kijken of het uitschakelen van WiFi 6 helpt.

Ga hiervoor naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, andere en bij 802.11 modus kies WiFi b/g/n gemengd en klik op toepassen.

@Semsterdam

Oke, dan kunnen we ook nog kijken of het uitschakelen van WiFi 6 helpt.

Ga hiervoor naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, andere en bij 802.11 modus kies WiFi b/g/n gemengd en klik op toepassen.

@Waqqas helaas. Ook hier geen resultaat bij behaald. 
ik had bij 802.11-modus gekozen voor 802.11b/g/n gemengd, want wifi b/g/n gemengd stond er niet bij, maar ik neem aan dat dat verder hetzelfde is, toch?

 

Reputatie 7
Badge +15

@Semsterdam

Dat is hetzelfde ja 🙂

Dan kan je hem weer op de laatste optie zetten met ax en opslaan, hopelijk heeft iemand anders nog een idee.

En om welke smart lamp gaat het precies? Heb je de handleiding goed doorgenomen?

@Waqqas top, doe ik dat. Dankjewel voor het meedenken. 
 

De handleiding is zeer beknopt. Iets in de richting van, stop de kabel in het stroom, klik op de aanknop en volg daarna de instructies in de app. Daar kom ik ook niet verder mee. 
 

Het gaat om deze lamp.

 

 

@Waqqas Nou.. Het is gelukt.

Ik had inmiddels ook de instellingen gevonden om EasyMesh uit te schakelen. Werkte het nog niet. 

 

Ben heel die app van die lamp doorgespeurd, blijkt er ergens verstopt een optie te zijn om met bluetooth te verbinden. Zat er binnen 2 minuten in…..

 

Sorry dat ik je tijd heb misbruikt hiervoor, maar ik ben blij dat het werkt haha!

Reputatie 7
Badge +15

@Semsterdam 

Fijn om te horen dat het gelukt is :)

Reageer