Mesh wifi plus lijkt niet te werken

  • 30 December 2023
  • 4 reacties
  • 185 Bekeken

Een aantal weken geleden hebben we een Zyxel T56 modem geïnstalleerd gekregen. De monteur raadde ons aan na vragen over het mindere Wifi netwerk om twee Wifi punten aan te vragen. Deze heb ik volgens de gebruiksaanwijzing geïnstalleerd. De kwaliteit leek daarna wel even beter, maar na een paar dagen was de rest van het gezin toch niet zo tevreden. 

De twee wifipunten (WAP6807) heb ik meerdere keren gereset en opnieuw geïnstalleerd (volgens de gebruiksaanwijzing, maar ook een keer via de MPro Mesh app)

Na wat advies van collega's en community heb ik de wifipunten bedraad aangesloten in plaats van draadloos te gebruiken. Maar het wordt er allemaal niet beter op. 

Nu lijkt het erop dat we op alle apparaten alleen verbonden zijn met de router en helemaal niet met het mesh netwerk. Dus beneden prima netwerk, maar op zolder gaat mijn iPhone naar 5G. Dan zie ik op zolder wel 3 boogjes van ons netwerk. Als ik die dan opnieuw kies krijg ik een wachtwoordfout. 

De draadloze printer geeft aan, deze verliest de verbinding af en toe, dat er meerdere netwerken zijn met dezelfde naam.

Teresa van Odido 4 maanden geleden

Allereerst van harte welkom op onze Community! 😀 @MartijnvanderR 

Ik help je graag verder om de wifipunten goed te laten werken! Wil je de volgende vragen voor mij beantwoorden? ​​​​​​

  • Heb je de wifipunten een fabriek reset gegeven? Dit doe je door met een pinnetje het knopje aan de achterkant van het wifipunt voor vijf seconden in te drukken. 
  • Zijn beide wifipunten bekabeld aangesloten of alleen één wifipunt? 
  • Zie je het wifipunt wel in de wifilijst?
  • Heb je al geprobeerd de wifi van het modem uit te schakelen? 

 

Mocht het zo zijn dat je beide wifipunten bekabeld hebt aangesloten. Wil je er dan één loskoppelen en één bekabeld aangesloten houden. Vervolgens verplaats je het losgekoppelde wifipunt naar waar je de wifidekking mist (vlakbij de zolder). 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Allereerst van harte welkom op onze Community! 😀 @MartijnvanderR 

Ik help je graag verder om de wifipunten goed te laten werken! Wil je de volgende vragen voor mij beantwoorden? ​​​​​​

  • Heb je de wifipunten een fabriek reset gegeven? Dit doe je door met een pinnetje het knopje aan de achterkant van het wifipunt voor vijf seconden in te drukken. 
  • Zijn beide wifipunten bekabeld aangesloten of alleen één wifipunt? 
  • Zie je het wifipunt wel in de wifilijst?
  • Heb je al geprobeerd de wifi van het modem uit te schakelen? 

 

Mocht het zo zijn dat je beide wifipunten bekabeld hebt aangesloten. Wil je er dan één loskoppelen en één bekabeld aangesloten houden. Vervolgens verplaats je het losgekoppelde wifipunt naar waar je de wifidekking mist (vlakbij de zolder). 

Eerst modem en ONT een powerflip gegeven.

  • Heb je de wifipunten een fabriek reset gegeven? Dit doe je door met een pinnetje het knopje aan de achterkant van het wifipunt voor vijf seconden in te drukken. 

Beide wifipunten een reset gegeven en ook daarna nog van plaats verwisseld.

  • Zijn beide wifipunten bekabeld aangesloten of alleen één wifipunt? 

De eerste op de overloop eerste verdieping is bekabeld. De tweede op zolder niet.

  • Zie je het wifipunt wel in de wifilijst?

Niet in een normale netwerklijst op Mac of iPhone. Op mijn mac de app NetSpot Free gedownload en dan zie ik 6x ons netwerk (3x 2.4 en 3x 5 band)

  • Heb je al geprobeerd de wifi van het modem uit te schakelen?

Nee

 

Het lijkt soms iets beter te werken, maar mijn vrouw had niet in de gaten gehad dat de wifi buggy was en had aardig extra kosten op haar factuur van haar mobiel (ook Odido).

Het bijzondere vind ik, dat mijn iPhone (12 mini) niet schakelt naar de wifipunten. Boven op zolder dus naar 5G, ondanks dat ik deze naast een wifipunt heb liggen met 3 groene lampjes. Aankoppelen met het netwerk geeft een wachtwoordfout. Als ik in de huiskamer kom gewoon weer op de wifi.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @MartijnvanderR

Helaas is er bij de vervangen van het Draytek modem naar T56 een foutje gemaakt. De Monteur had ook de WAP6807 moeten vervangen voor nieuwe Wifi punten. 

De WAP6807 werkt namelijk niet samen met het T56 modem. Ik zal zorgen dat je de juiste wifi punten krijgt opgestuurd. 

Wegens een fout in het systeem krijg je ook een nieuwe T56. Je kan de huidige terug sturen met de WAP6807. 

Oh dat is top! We wachten de nieuwe apparatuur hoopvol af.

Reageer