Beantwoord

mijn laptop detecteert wifi netwerk niet


  • is nieuwsgierig
  • 2 reacties

Hai,

ik heb afgelopen dagen meermalen contact gehad met de telefonische klantenservice, en ik kreeg van een medewerker de tip om hier dit bericht te plaatsen, aangezien mijn laptop mijn nieuw geïnstalleerde wifi niet herkend:

‘Als je een forum opent op de community, dan kan vaak de desbestreffende collega daar een update pushen naar het modem waardoor het wel werkt.’

 

Wie kan mij helpen/een update pushen van mijn modem? Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Waqqas 4 March 2024, 12:03

Bekijk origineel

10 reacties

Het gaat om de Zyxel T-56.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ve_p 

Wat je als eerste kan proberen is :

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Bij de WiFi instellingen schakel 5 GHz uit.

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en klik op toepassen.

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, andere, kies b/g/n gemengd bij 802.11 modus en klik op toepassen.

Hopelijk lost 1 van bovenstaande het op.

Top dankje! Nu is het netwerk idd zichtbaar op mijn laptop! Super! 🙂

Goede dag,

 

Ik heb het zelfde probleem. Alleen bij mij werkt dit niet.

 

Ik heb al met odido aan de lijn gezeten maar deze medewerker heeft alles gecontroleerd maar kon niks vinden wat hielp.

 

Nog suggesties?

Reputatie 5
Badge +4

Hi @RensJ, ik ben met je mee gaan kijken en ik zie dat op dit moment de 2.4 GHz en de 5 GHz verbinding nog niet gescheiden zijn. Zou je dit nog willen proberen? Je kan dan de laptop specifiek met het 2.4 GHz netwerk laten verbinden. Laat je me weten of dit de oplossing is geweest? 

Hi @RensJ, ik ben met je mee gaan kijken en ik zie dat op dit moment de 2.4 GHz en de 5 GHz verbinding nog niet gescheiden zijn. Zou je dit nog willen proberen? Je kan dan de laptop specifiek met het 2.4 GHz netwerk laten verbinden. Laat je me weten of dit de oplossing is geweest? 

Hey,

 

Ik heb al met u collega aan de lijn gezeten en deze optie geprobeerd. Helaas hielp dit niet. Dit terug gezet zodat me andere apparaten niet opnieuwe verbonde hoefte te worden.

Het probleem is echt since het overgaan van provider.

Reputatie 7
Badge +9

Ho @RensJ, ik zie inderdaad dat je Wifi 6 hebt uitgeschakeld en WPA-3 op WPA-2 gezet hebt. Dit zou het moeten oplossen, echter geef je aan het SSID nog steeds niet te kunnen zien. Kan je mij de specificaties van de laptop doorgeven? Dan heb ik wat meer informatie om dit voor je uit te zoeken. Alvast bedankt! 

Ho @RensJ, ik zie inderdaad dat je Wifi 6 hebt uitgeschakeld en WPA-3 op WPA-2 gezet hebt. Dit zou het moeten oplossen, echter geef je aan het SSID nog steeds niet te kunnen zien. Kan je mij de specificaties van de laptop doorgeven? Dan heb ik wat meer informatie om dit voor je uit te zoeken. Alvast bedankt! 

Hey, het is een asus r704a i3 windows 10. Recent een nieuwe ssd laten installeren en volledig geupdate. Wifi kaart: Realtek rtl8188ce wireless lan 802.1n pci-e NIC.

Oude hdd heb ik ook geprobeerd met het idee of er miss software vergeten was maar dit had geen verschil.

De grote vraagteken bij mij is waarom had ik bij kpn geen probleem en nu wel? Wat is het verschil tussen de routers/ instellingen/ signaal type.

Ik hoor graag als je nog tips heb wat te proberen💪

Reputatie 3

Ik weet uit mijn hoofd niet of de T-56 dat kan maar probeer anders je versleuteling op WPA te zetten ipv WPA-2 (WPA-3 gaat die kaart sowieso niet aankunnen).

Dat is even het probleem van een ruim 10 jaar oude netwerkkaart, die kan niet alles meer aan. De overstap van provider levert vaak op dat je nieuwere apparatuur krijgt die oude standaarden niet meer ondersteund (op zich ook goed qua veiligheid).

Andere optie is een usb wifi dongle aanschaffen zodat je weer een verse netwerkkaart op je laptop hebt.

Ik weet uit mijn hoofd niet of de T-56 dat kan maar probeer anders je versleuteling op WPA te zetten ipv WPA-2 (WPA-3 gaat die kaart sowieso niet aankunnen).

Dat is even het probleem van een ruim 10 jaar oude netwerkkaart, die kan niet alles meer aan. De overstap van provider levert vaak op dat je nieuwere apparatuur krijgt die oude standaarden niet meer ondersteund (op zich ook goed qua veiligheid).

Andere optie is een usb wifi dongle aanschaffen zodat je weer een verse netwerkkaart op je laptop hebt.

 

 

Hey, ik heb de beveiliging nog is geprobeerd naar beneden te halen om het netwerk zichtbaar te krijgen. Waar onder die wpa, helaas kan deze alleen op 2, 2en3 of 3. Niet op wpa.

Helaas heeft dit niet geholpen. Ik heb wel meerdere gesproken met de zelfde soort problemen. Zijn er nog andere modems beschikbaar die dit probleem misschien niet hebben. Of zou dit uitgeprobeerd kunnen worden?

Reageer