Mijn nieuwe WIFI staat niet in mijn netwerkenlijst laptop.

  • 2 November 2023
  • 22 reacties
  • 277 Bekeken

Hallo, wie kn mij helpen?? Sinds vorige week n nieuwe router maar mijn laptop herkent de WIFI niet. Komt dus niet op mijn netwerken lijst voor. Odido zegt dat alles optimaal werkt dus dat het hoogst waarschijnlijk een beveiligingsprotocol is. Ik ben een leek echt waar dus als iemand mij Jan helpen heeeeel graag Jip en Janneke taal🫣

Bedankt Gr Danielle 

Waqqas 6 maanden geleden

Hallo @Daniellemv 

Kan je wel andere netwerken van de buren zien bijvoorbeeld?

Wat ook kan is ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Schakel bij de WiFi instellingen 5 GHz uit.

Mocht het niet helpen ga dan in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Lukt het dan?

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Daniellemv 

Kan je wel andere netwerken van de buren zien bijvoorbeeld?

Wat ook kan is ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Schakel bij de WiFi instellingen 5 GHz uit.

Mocht het niet helpen ga dan in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Lukt het dan?

Hoi, ik kan de netwerken van mijn buren wel zien.

Mijn browser kan ik op mijn laptop niet in...en in mijn instellingen zie ik niet staan draadloos, algemeen etc😔

Wat ik al zei....ik ben echt n leek....maar dank je voor het proberen..

 

Reputatie 7
Badge +15

@Daniellemv 

Onderaan open je internet explorer, in het adresbalk type je 192.168.1.1, enter en volg dan de stappen.

Er staat dat ik een ethernetkabel moet aansluiten en die kabel krijg ik morgen binnen dus dan kan ik iig iets doen. Daarna kijken hoe de rest opgelost kan worden.

Bedankt

Reputatie 7
Badge +15

@Daniellemv