nieuwe samsung tv krijgt geen verbinding met wifi router

  • 6 December 2023
  • 18 reacties
  • 173 Bekeken

Nieuwe samsung tv ziet wel wifi netwerk maar krijgt na invoeren wachtwoord geen verbinding met wifi router en dus geen verbinding met internet.

telefoons en ipads en ook andere samsung tv krijgen verbinding met wifi router en dus met internet en werken goed.

De nieuwe tv is ook met internet te verbinden middels hotspot of wifi netwerk van de buren.

 

Herkent iemand dit probleem? mogelijk instellingen router wijzigen?

 

Tommie van Odido 4 maanden geleden

Hi @robertkleij, welkom op onze Community!

Dit kan inderdaad aan een aantal instellingen van het modem liggen. Je hebt namelijk de Zyxel T-56 en hij ondersteunt wifi 6. Niet alle apparaten kunnen met wifi 6 verbinden, daarom heb ik wifi 6 uitgeschakeld op jouw modem. Ook heb ik de beveiliging veranderd in WPA2-PSK. Dit kan vaak ook helpen om de verbinding tot stand te brengen. Zou je het modem kunnen herstarten en opnieuw verbinding kunnen maken met je tv? Als het goed is moet het nu lukken!

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @robertkleij, welkom op onze Community!

Dit kan inderdaad aan een aantal instellingen van het modem liggen. Je hebt namelijk de Zyxel T-56 en hij ondersteunt wifi 6. Niet alle apparaten kunnen met wifi 6 verbinden, daarom heb ik wifi 6 uitgeschakeld op jouw modem. Ook heb ik de beveiliging veranderd in WPA2-PSK. Dit kan vaak ook helpen om de verbinding tot stand te brengen. Zou je het modem kunnen herstarten en opnieuw verbinding kunnen maken met je tv? Als het goed is moet het nu lukken!

Hallo @Tommie van Odido ,

 

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb al telefonisch contact gehad met ODIDO en die medewerker heeft achter de schermen al een aantal dingen geprobeerd, maar het is hem niet gelukt. Ik werd naar deze community verwezen. Kunt  u mij ook helpen?

Groet,

Reputatie 7
Badge +9

Hi @HKal, welkom op onze Community!

Goed dat je hier op de Community je vraag stelt. Ik ga mijn best voor je doen. Allereerst ga ik jouw beveiliging op WPA2 zetten. Hopelijk lost dit het simpelweg al voor je op. Als dit niet werkt zal ik Wifi 6 voor je uitschakelen. Niet alle apparaten ondersteunen Wifi 6 en kunnen daardoor geen verbinding krijgen. Ik heb voor nu WPA3 op WPA2 gezet. Zou je het modem willen rebooten en kijken of je al een verbinding tot stand krijgt? Zo niet, trek dan nog een keer aan de bel. 

Hallo @Tommie van Odido 

Ik heb hem zojuist ge reboot, maar krijg helaas nog steeds geen verbinding. 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik zie dat de instellingen zijn terug gesprongen @HKal. Heb je het modem een reset gegeven? Met een reboot bedoel ik 30 seconden stroomloos maken en daarna weer aanzetten. Ik heb opnieuw WPA3 op WPA2 gezet, voor de zekerheid ook Wifi 6 uitgeschakeld. Zou je het nog een keer willen proberen? 

Hallo @Tommie van Odido 

Ik had hem even gereset omdat ik niet meer kon inloggen om de instellingen te zien, vandaar. Bedankt voor het aanpassen van de instellingen weer. Helaas lukt het me na een reboot nog altijd niet om met de TV verbinding te maken. Ik krijg steeds dezelfde, onderstaande error.

 

Groet, 

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @HKal , het probleem is dat sommige smart tv's niet werken op het wifi-netwerk op de 2,4Ghz of de 5Ghz. Vaak is het de 5Ghz die niet geschikt is voor de smart tv. Je kunt de netwerkinstellingen voor je smart tv opzoeken bij de fabrikant. Het modem stuurt automatisch beide netwerken uit en kiest automatisch het beste netwerk op dat moment. Als je smart tv alleen op het 2,4 Ghz netwerk werkt, zal hij stoppen met werken als de wifi automatisch overschakelt naar de 5 Ghz. Maar maak je geen zorgen, het is mogelijk om die netwerken te splitsen zodat je twee aparte wifi-netwerken hebt. Als je de tv alleen op een van de twee netwerken aansluit, blijft hij werken. Je kunt de wifi-netwerken splitsen door in te loggen op de modem: http://192.168.1.1. Meer informatie over hoe je inlogt, vind je in dit onderwerp: Inloggen op het modem | Odido community.

Zodra je bent ingelogd, kun je naar de wifi-instellingen gaan en de bandsteering uitschakelen. Hierdoor krijg je de twee netwerken. Houd er rekening mee dat als je de wifi-netwerken hebt gesplitst, je alle aangesloten apparaten opnieuw moet verbinden. Andere apparaten die beide netwerken ondersteunen, kun je met beide wifi-netwerken verbinden. Voor apparaten die er maar één ondersteunen, zoals waarschijnlijk je smart tv, kun je alleen verbinding maken met het wifi-netwerk dat zou moeten werken. Je kunt het verschil in wifi-netwerken herkennen aan de naam. Ze hebben allebei de toevoeging 2,4 Ghz of 5 Ghz in de naam van het wifi-netwerk.

Zou je willen kijken of dit het voor jou oplost? 

 

Hallo @Demi van Odido ,

Bedankt voor je bericht! 
Deze optie heeft een medewerker van Odido telefonisch al geprobeerd uit te voeren voor me. Helaas lukte het ook toen niet om op beide netwerken te verbinden. Het enige wat ik niet zeker weet of dat toen ook in combinatie is geprobeerd met de eerdere suggesties van @Tommie van Odido  (WPA2 ipv 3 en wifi 6 uit). Het enige waar ik nu nog aanvullend tegenaan loop is dat ik niet ingelogd kom in de routerinstellingen. Dit had ik eerder ook en toen dacht ik dat ik het wachtwoord was vergeten dus heb ik hem gereset, maar nu doet ook weer meteen mijn gelozen wachtwoord het niet meer..

 

Groeten,

 

Har

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HKal, dan wil ik je toch vragen om contact op te nemen met de fabrikant van de tv. 

Voer je wel het juiste wachtwoord in, niet het wachtwoord voor je wifinetwerk? Admin zonder hoofdletter als gebruikersnaam. 

Hallo @Tommie van Odido 

Ik heb inderdaad al contact gehad met Samsung. Er is een monteur langs geweest en die gaf uiteindelijk aan dat het niet aan de tv lag want via kabel deed hij ejt wel en hij kon ook wel verbinden met een hotspot. 
 

tav het inloggen in de modem snap ik het inderdaad ook echt niet. Want zoals ik zei had ik hem dus gereset toen jij zag dat de instellingen waren versprongen. Toen moest ik weer een nieuw wachtwoord kiezen en meteen daarna kan ik dat wachtwoord alweer niet gebruiken. Ik krijg dan de error “ De gebruikersnaam of het wachtwoord is niet correct of vergrendeld” 

 

groeten,

 

Haris

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @HKal, goed dat je dit aangeeft! Zoals mijn collega Tommie aangeeft zijn er twee wachtwoorden op het stickertje van het modem. Weet je zeker dat je de juiste gegevens gebruikt? Groetjes, Ishana

Hallo @Ishana van Odido 

yes dat weet ik zeker! Ik ben namelijk (2x) al succesvol ingelogd met die gegevens. Vervolgens moet ik meteen het wachtwoord aanpassen, en blijkt daarna dat ik niet meer kan inloggen (met danwel het noeuwe gekozen wachtwoord danwel de oude op de modem). Dus ook dat is heel raar. 
 

Maar ik zit wel echt nog altijd met het probleem van de TV. Ik kan nu al namelijk een paar weken niks van streamingservices meer kijken. Ik krijg ook het idee met al jullie goede adviezen alles al geprobeerd te hebben maar dat het niet helpt. Ik vraag me nog af of een andere modem van ODIDO evt een verschil zou maken? 
 

groeten,

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @HKal, het enige wat ik nu nog kan zien is de vraagteken in je SSID. Het kan zijn dat je tv dit niet snapt. Zou je de naam willen wijzigen en kunnen kijken of je tv dan wel verbinding kan maken? 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @HKal,

Je hoeft het wachtwoord niet per se aan te passen. Eronder staat ‘Overslaan’. Het is grijs op grijs, dus moeilijk leesbaar. Wat @Tommie van Odido hierboven aangeeft, geldt wellicht ook voor het wachtwoord: de Zyxel kan niet altijd overweg met bijzondere tekens.

Hallo @Tommie van Odido 

ik heb de naam veranderd en ook het wachtwoord zodat er geen speciale tekens meer inzitten. Maar hiermee is het ook nog niet gelukt. Ik heb wel de router moeten resetten dus de instellingen zijn wel weer terug gesprongen. Zou jij de aanpassingen die je eerder had gedaan opnieuw willen maken? Dan probeer ik het nadien nog een keer. 
 

Groeten,

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Instellingen zijn opnieuw aangepast @HKal! Zou je het nogmaals kunnen checken? 

@Tommie van Odido 

het js gelukt!!!  
super bedankt :)

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @HKal, super fijn om te horen! Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reageer