Nieuwe T56, 2,4ghz gedeelte werkt niet, Omruilen!!

  • 19 November 2023
  • 9 reacties
  • 109 Bekeken

Hoi,

Ik word er kriebelig van!!…….even lezen!!!…..van de Nieuwe T56 werkt 5ghz werkt uitstekend!!! Het 2,4hz gedeelte doet het NIET!!.

Van mijn Aangeschafte 2eHandse Asus modem(en de vlan300 er gezet)…..werkt het 2,4ghz En 5ghz uitstekend!! Plug in en internetten maar.    De lijn is dus goed!

 

Vrijdag 3 nov, mn internet gekregen, monteur langsgeweest, 10min en aangesloten….lampjes op t56 branden groen.

Mn desktop werkt/pakt de 5ghz…..werkt uitstekend, mn telefoons pakken ook de 5ghz.

Ik zit ermee dichtbij de abonnement snelheid,hiermee tevreden.

Maar…...mn oudere laptop pakt enkel de 2,4ghz…….bedroevend om 10minuten 1 pagina te laden, ook telefoon geforceerd om 2,4ghz op te pakken…….zelfde, laadt niet of nauwelijks.

ZaterdagOchtend 1uur gebeld met Odido…..ja, ook van jullie kant is er In de modem geprobeerd alles aan te passen…….gereset, kanalen gesplitst, andere kanalen geprobeerd(wat ik zelf ook al heb geprobeerd, ook wpa3 teruggezet naar wpa2)….dit geld voor zowel wifi als bedraad (geprobeerd) ……...op 2,4ghz heb ik nog net een download van 1,1mb.

Media converter brand ook goed.

Toen al gezegd...kom van Ziggo af...werkte alles wel.

Niets opgelost……..krijg wel een wifipunt opgestuurd!!??….ja, denk ik,als 2,4ghz niet werkt...kan ik er wel 80 achter elkaar zetten, zal het niet beter van worden toch??

Zaterdag middag nog maar eens gebeld, ben er nog niets mee opgeschoten….word wel een monteur ingeschakeld. 

 

Zondag mn 'nieuwe’ 2ehandse router opgehaald...instelling er in gezet…….voila…..werkt!!….zowel de 2,4ghz als de 5ghz……...5ghz zit tegen de beloofde snelheid aan, de 2,4ghz uiteraard wat minder snel, maar prima.

 

Maandag Odido weer gebeld, weer verhaal uitgelegd,dat waarschijnlijk modem kapot is, of de Modem omgeruild kan worden, wifipunt afzeggen, monteur annuleren.

Donderdag nog geen mail ontvangen over het terugsturen van wifipunt ,dus nog maar eens gebeld met Odido,...verkeerde menukeuze gedaan, kom bij Guidion uit, kom ik erachter dat de monteur niet is geannuleerd...dus deze Zelf afgezegd.

Eindelijk iemand bij Odido zover kunnen krijgen dat het wifipunt retour kan worden gestuurd(inmiddels op terugweg).

 

Nu zit ik nog met die (waarschijnlijk kapotte) modem…….kan ik deze omruilen?

mvg.

 

 

 

LookieLook 5 maanden geleden

Opgelost !!.... als volgt

Ik kon op de 2,4ghz, niet of nauwelijks in de modem komen. Op de 5ghz kon ik er meteen in komen... kreeg een ingeving.

De t56 zou automatisch de (beste) kanalen kiezen?

Heb in de t56 de mesh uitgezet en vervolgens de 2,4ghz en 5ghz gesplitst, heb ze allebei een andere naam gegeven. 2,4g en 5g erachter gezet.

De 5ghz verder orgineel gelaten.

De 2,4ghz staat nu op 20mhz, en heb ik nu kanaal 13 gegeven(stond op 1).

Volgens de scan/grafiek zou kanaal 1... en heb eerder ook al ! een ander (vrij) kanaal geprobeerd, redelijk vrij moeten zijn. Vandaar dat dit NIET mijn gedachte was. Dus iets in de omgeving schijnt gruwelijk op het kanaal te storen.

Laptop nu op de t56, op de 2,4ghz.... 6Ping, 2Jitter, 28mb Download, 24mb Upload........ Dus het was het kanaal. 

 

Tommie, Jason.. dankjewel voor de moeite, hoop dat de oplossing kan bijdragen.

 

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @LookieLook, welkom op onze Community!

Ik help je graag verder met dit euvel. Ik wilde meteen voor je kijken of ik iets kon zien, echter zie ik dat je je eigen modem aangesloten hebt. Zou je het Zyxel modem willen aansluiten en mij dan een seintje willen geven? Dan zal ik eens het modem voor je onderzoeken en hopelijk de oplossing bieden. Zou je mij ook kunnen vertellen wat voor type laptop je hebt? Alvast bedankt! 

Hey Tommie,

Fijn dat je wilt helpen.

Vanaf 17.00 heb ik de T56 er aan hangen.

Laptop is een Samsung qx311 meen ik, zo'n 8 jaar oud.

Telefoon is een X3pro van 2 jaar oud. 

Mvg.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @LookieLook, ik heb een aantal keer geprobeerd om een meting te doen, echter zie ik het Zyxel modem nog niet online komen. Kan je het Zyxel modem, als je hem hebt aangesloten, een tijdje aan laten staan? Dan kunnen wij voor je onderzoeken waar het fout gaat. Alvast bedankt! 

Hoi Tommie,

De Zyxel zit eraan.

Ik laat hem een tijd aanstaan.

Dan zie ik wel iets verschijnen, alvast bedankt.

 

 

Heb mn laptop opgestart, verbonden met de zyxel.

Speedtest(nouja... een slak kwam net voorbij), van 35Ping, 407Jitter, 0,2Down, 0,0Upload.

 

Bizar, als ik de asus er aan zet, is de verbinding wel naar behoren..... Dus, De lijn is Goed!! (Nogmaals, op de 5ghz kom ik wel aan de beloofde snelheid).

Reputatie 7
Badge +16

@LookieLook Ik zie nog steeds een ander modem aangesloten. Mag ik je vriendelijk doch urgent verzoeken dit aan te passen en ons modem aan te sluiten - als dit al gebeurd is, dan ligt het aan onze lijnmeetsysteem en moeten we het via een andere weg uitpluizen, in dat geval: mijn excuses! 😊

Hoi Jason,

Ik had gister vanaf 17.15 de t56 eraan hangen, tot 20.00(tja, zal toch op internet moeten). Ik zal nu de t56 aansluiten, en voorlopig aangesloten laten. 

Nogmaals..... De lijn is Goed!!! De Asus geeft En de 2,4ghz Goed door, En de 5ghz Goed door!!

 

Met de t56.... Op de laptop. 2,4 ghz gedeelte... 35Ping, 407Jitter, 0,9mb Download, 0mb Upload........ 50Ping, 441Jitter, 0,4mb Download, 1,6mb Upload.

Met de Asus.... Op de laptop... 2,4ghz gedeelte... 6Ping, 2Jitter, 38,9mb Download, 35mb Upload

..... Zie je iets qua verschil?????    .... Behalve dat het een andere modem is... Ook betere cijfers!!

De laptop is een jaartje of 8 oud, dus ik kan ook verwachten dat de snelheid(en zeker op de 2,4gh)niet extreem hoog kan zijn.

Nog een keer op de telefoon, Asus modem.... X3pro(dus jaartje of 2/3 oud)... Op de 2,4ghz.... 6Ping,.... 2Jitter,... 56,1mb Download,.... 54mb Upload

 

De lijn is Goed!!!    Het ligt aan die t56modem zou ik zeggen.... zoveel anders is die Asus toch ook niet. Een modem ontvangt/zendt enkel het signaal in een bepaald frequentiegebied.

Jullie(odido)hebben al van jullie kant in de modem diverse dingen/instellingen aangepast...... Banden gesplitst, gereset, andere kanaalnummers gegeven, wpa3 naar 2 gezet

 

Lijnmeting is onnodig tijdverlies..... De lijn is goed.…het gaat fout Vanaf de modem, DAAR moet je het in zoeken.

 

 

Opgelost !!.... als volgt

Ik kon op de 2,4ghz, niet of nauwelijks in de modem komen. Op de 5ghz kon ik er meteen in komen... kreeg een ingeving.

De t56 zou automatisch de (beste) kanalen kiezen?

Heb in de t56 de mesh uitgezet en vervolgens de 2,4ghz en 5ghz gesplitst, heb ze allebei een andere naam gegeven. 2,4g en 5g erachter gezet.

De 5ghz verder orgineel gelaten.

De 2,4ghz staat nu op 20mhz, en heb ik nu kanaal 13 gegeven(stond op 1).

Volgens de scan/grafiek zou kanaal 1... en heb eerder ook al ! een ander (vrij) kanaal geprobeerd, redelijk vrij moeten zijn. Vandaar dat dit NIET mijn gedachte was. Dus iets in de omgeving schijnt gruwelijk op het kanaal te storen.

Laptop nu op de t56, op de 2,4ghz.... 6Ping, 2Jitter, 28mb Download, 24mb Upload........ Dus het was het kanaal. 

 

Tommie, Jason.. dankjewel voor de moeite, hoop dat de oplossing kan bijdragen.

 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @LookieLook wat super om te zien dat je het op deze manier hebt kunnen oplossen. Daar word ik ontzettend blij van! 

Ik zal jouw reactie uitlichten zodat andere klanten gelijk de oplossing zullen zien! 

Reageer