Beantwoord

Nieuwe T56 modem

  • 4 November 2023
  • 5 reacties
  • 750 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Inmiddels maken we een aantal jaren gebruik van Odido (voorheen tmobile) internet. Toen kregen wij en een Zyxel t50 modem bij. Inmiddels leveren ze er tegenwoordig een ZyxelT56 modem bij. Hoe komen wij daar ook voor in aanmerking? Wij hebben namelijk glasvezel met een 1gb pakket. Maar dit modem haalt deze snelheid nooit! Maar met het nieuwe Wifi6 zal deze misschien wel gehaalt worden.

De vraag: hoe kunnen wij deze nieuwe T56 modem krijgen?

 

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Demi van Odido 6 November 2023, 12:09

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @DeEland wat super dat je al jaren klant bij ons bent! Het Zyxel T-50 modem zou in principe wel tot de 1Gbit/s moeten gaan. Op wifi zal dit altijd lager zijn. Dit heeft te maken met verschillende factoren omdat het een draadloos netwerk is en dus ook vatbaarder is. Uiteraard zou je bekabeld zeker rond de 900 Mbit/s moeten halen. Mocht dit ook niet het geval zijn, dan wil ik je uiteraard met alle liefde verder helpen om dit mogelijk te maken. Zou je mij in dit geval dan een bekabelde speedtest willen sturen via speedtest.net? 

De Zyxel T-56 wordt momenteel door de voorraad alleen nog uitgegeven bij nieuwe aansluitingen en bij klanten die een verouderd modem hebben zoals de Draytek. Deze modems zijn namelijk end of life. De Zyxel T-50 moet dan ook nog gewoon top in orde werken. 

Mocht jouw bekabelde verbinding in orde zijn en wil je de wifi verbeteren? Check dan zeker dit topic voor alle tips: Hoe verbeter ik mijn wifi? | Odido community. Ik weet zeker dat je hiermee jouw wifi kunt optimaliseren! 😁

Hoi @Demi van Odido, bedankt voor je reactie en toelichting. 

Ik snap dat het modem goed zal zijn, maar ik vind het wel vreemd dat er nu gesproken wordt over dat de snelheid met een bekabeling gehaald kan worden.

Daar werd niet mee geadverteerd, en sorry wie gebruikt er tegenwoordig nog een kabel ;)

Los hiervan vind het heel vreemd waarom we niet gewoon een nieuwer modem kunnen/mogen krijgen zodat we in ieder geval gebruik kunnen maken van het Wifi6 kanaal.

Het hoefd niet de allernieuwste te zijn, maar met dit modem is dat niet mogelijk. En vorig jaar heb ik hier ook al navraag over gedaan, toen kreeg ik ook een soortgelijk antwoord als in "nieuwe klanten krijgen het nieuwe modem, oude klanten niet" het lijkt er een beetje op dat alles wat je toen der tijd kreeg is wat je hebt, en meer niet tenzij je een "end of life" modem hebt.

 

Blijft een beetje apart.

 

Maar dan doen we het hiermee, totdat het modem volgens jullie toe aan vervanging is.

 

Nogmaals bedankt.

 

Reputatie 2

Beste odido.. wij hebben met een paar buren wat problemen gehad met de oude tv boxen.. allen heb ik na ontvangst inmiddels vervangen alleen hebben zij allemaal de nieuwe tv box en nieuwe modem gehad en ik alleen een tv box maar nog steeds de verouderde DRAYTEK vigor 2132 uit de oertijd die er inmiddels al hangt vanaf ik klant ben bij vodafone voor t mobile het overnam.. waarom heb ik paar maanden terug ook geen nieuwe ontvangen bij de tv box..? Zou dit ook graag willen upgraden..

 

Vr gr  jeffrey hemelrijk 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @J.hemelrijk, geen zorgen! Ik heb je modem meteen vervangen en een monteur hiervoor aangestuurd. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Reputatie 2

Super!!!Dankjewel.. monteur is niet nodig hoor. Kan hem zelf monteren, stekkers overzetten en klaar..

Vr gr jeffrey

Reageer