Odido heeft eenzijdig contract beëindigd, blijft toch factureren

  • 27 March 2024
  • 5 reacties
  • 62 Bekeken

Ik heb begin dit jaar van Odido een “eindbrief” gekregen waarin staat: 

 

Je internetverbinding bij Odido loopt via een KPN koperaansluiting. KPN stopt met deze oude aansluitingen. Als je niks doet, stopt je verbinding en loopt je contract bij Odido af op 15-02-2024.

 

Inmiddels heb ik nog niet gezien dat Odido het reeds vooruitbetaalde gedeelte over februari (naar rato, 14 dagen) heeft teruggestort. Erger nog, Odido stuurt vrolijk een factuur voor maart. Zover mijn kennis over wetgeving reikt, is na een eenzijdige schriftelijke opzegging van een overeenkomst van een dienst waarbij vooruitbetaald wordt het niet logisch dat daarna nog facturen gestuurd worden. 

Dus: Odido, wat is hier de bedoeling? Krijg ik m’n 14 dagen uit februari waarvoor ik betaald heb nog gecompenseerd? Wat willen jullie dat ik doe met de factuur voor maart? Het gaat om Odido vast internet via ADSL, voorheen T-Mobile Thuis, voorheen Vodafone Thuis.

Tommie van Odido 30 dagen geleden

Hi @HetHeeftGeenZin, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aangeeft. Ik wil dit meteen voor je nakijken, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou je jouw klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345. Alvast bedankt.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @HetHeeftGeenZin, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aangeeft. Ik wil dit meteen voor je nakijken, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou je jouw klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345. Alvast bedankt.

Hallo @Tommie van Odido wat leuk dat jij (of een andere moderator) dit topic geplaatst hebt in “Wifi”, waar het natuurlijk ondergesneeuwd wordt. Best slim, ik zie dat het vaker gebeurt met lastige vragen. Ik heb het expliciet in sub-forum “Facturen” gezet, maar zonder succes dus.

Ik had een vraag, en je “antwoordt” met een wedervraag. Dat is jammer. Kun je niet gewoon laten weten of wat hier gebeurt “beleid” is? Wat kan ik verwachten als jullie halverwege februari, een reeds volledig door mij betaalde maand, eenzijdig de overeenkomst opzeggen? Heb ik dan recht op restitutie voor de periode dat er geen overeenkomst meer was? En is het logisch dat ik voor maart ook nog een factuur krijg? Dat zijn toch geen extreme vragen? Daar kun je toch gewoon transparant over zijn?

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @HetHeeftGeenZin ,

Aan een generiek antwoord heb je hier niet zoveel. Daarom wil een moderator je helpen met een antwoord specifiek voor jouw case. Daarom moet hij identificeren wie je bent. Een klantnummer helpt daarbij. 

Maar in het algemeen is het beleid dat een klant niet betaald voor dagen dat de verbinding niet gebruikt is. Er volgt altijd uiteindelijk een slotnota waarop pro rato de laatste maand wordt rechtgezet. en eventuele tegoeden wordt teruggestort.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @HetHeeftGeenZin, is je abonnement daadwerkelijk gestopt op 15-02-2024? Dan zullen wij eind februari nog wel kosten rekenen voor de gehele maand. Eind maart krijg je dan je slotnota. Op deze rekening staat de verrekening voor de periode in februari waarin de lijn inactief was. Klopt dit? Zo niet, dan wil ik heel graag meekijken en heb ik inderdaad de gegevens nodig waar Tommie om vraagt. Op die manier kan ik je abonnement onder de loep nemen en een eventuele fout meteen rechttrekken. Alvast bedankt!

Beste @Cheyenne van Odido bedankt voor je antwoord. Bedankt voor je uitleg, daar kan ik meer mee. Dit is allesbehalve een generieke vraag, namelijk.

Er is geen slotnota. Odido gaat gewoon door met factureren alsof er niets veranderd is. Was de “eindbrief” eigenlijk een “dreigbrief”, een ultieme poging om mij naar glasvezel te krijgen? We gaan het zien. Ik heb de automatische incasso stopgezet, dus dit gaat rode vlaggen geven bij Odido. Ik ben bereid te zien hoe ver Odido wil gaan om een bedrag te incasseren voor een dienst die ze eenzijdig hebben opgezegd. Iets zegt me dat ik een redelijke sterke positie in deze kwestie heb, maar daar zal ik t.z.t. met mijn raadsman over moeten overleggen.

Reageer