Beantwoord

Odido WiFi Plus via stroomnet

  • 30 December 2023
  • 3 reacties
  • 73 Bekeken

Goedemorgen,

Ik heb sinds kort glasvezel via Odido met een T-56 modem (alles werkt naar behoren).

Nu heb ik een Zyxel WiFi plus er bij genomen met het idee om boven op zolder een vaste internet verbinding aan te leggen.

WiFi plus in het stopcontact, internetkabel er in en geen vast internet (wps gedaan en beneden op de modem ook maar geen geluk).

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

 

Alvast bedankt, Michiel 

icon

Beste antwoord door eric 30 December 2023, 13:36

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Wifi plus gaat niet via het elektriciteit netwerk.  De wifi mesh punten worden bij voorkeur met een ethernet kabel met de router verbonden.  Als dat niet kan kunnen ze ook draadloos elkaar vinden.  Maar dan moeten ze niet tever van de router vandaan worden geplaatst.  Dus b.v. op de 1e verdieping en dan nog een exemplaar op de 2e.

Dank je Eric.

Dan moet ik toch wat anders vinden voor een vaste internetverbinding boven …

Ik heb nog wel een Fritz repeater 3000 en een Fritz AX 1200 maar denk dan niet dat die repeater 3000 ook via het elektriciteit netwerk kan werken. Misschien wel die Fritz AX 1200.

Reputatie 7
Badge +14

Dank je Eric.

Dan moet ik toch wat anders vinden voor een vaste internetverbinding boven …

Ik heb nog wel een Fritz repeater 3000 en een Fritz AX 1200 maar denk dan niet dat die repeater 3000 ook via het elektriciteit netwerk kan werken. Misschien wel die Fritz AX 1200.

 

Als je een vaste verbinding  naar zonder wilt via het elektriciteit net kun je gebruik maken van zogenaamde powerplugs.

Reageer