Ongevraagd WIfIpunt besteld en toegezonden

  • 21 March 2024
  • 5 reacties
  • 56 Bekeken

Beste Odido,

Ik ben al 4 maanden in het buitenland en kreeg een sms dat ik op 20 maart om 12.28 met Odido (Justin) heb gesproken. Vanzelfsprekend dacht dat dit spam was want ik heb met niemand gesproken. Dezelfde dag heb ik een email gekregen met daarin dat mijn bestelling is verstuurd.

Dat is heel vreemd heel vreemd want dat zou betekenen dat er iets is besteld zonder mijn medeweten.

Vandaag kreeg ik het bericht van DHL dat het pkketje onderweg is.

Het vervelende echter is het feit dat DHL alle pakketjes zonder het af te leveren gewoon beneden in de openbare hal dumpen.

Hierbij wil ik melden dat ik niks besteld heb en dat ik het pakketje via DHL online heb uitgesteld tot afleveren op maandag 25 maart bij een servicepoint. Hopelijk gaat hij dan wel retour.

 

Nu even het volgende.

Ik ben overgestapt van KPN naar Odido en ben zeer tevreden over de kwaliteit vd afgelopen maanden.

Maar aangezien iemand zonder mijn toestemming en dan wel zogenaamd via mijn 06 nr dat heeft besteld, twijfel ik over jullie beveiliging.

Zoals ik al meldde ben ik al 4 maanden in het buitenland en ik heb geen abonnement afgesloten om voor jullie te werken en jullie service problemen op te lossen.

Zorg ervoor dat jullie chat met een echte medewerker werkt en er altijd een emailadres beschikbaar is waarop jullie bereikbaar zijn.

Misschien is het handig dat u een onderzoek instelt naar dit voorval.

 

Ik hoop u voldoende geinformeerd te hebben en dat u hopelijk uw pakketje retour krijgt.

 

Met vriendelijke groet,

Erkan Kater

 

 

Tommie van Odido 1 maand geleden

Hoi @Erkan Kater, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een topic gestart bent. Dat is inderdaad heel vreemd. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat Justin twee wifipunten voor je heeft aangevraagd. Is er niemand op je adres aanwezig die dit aangevraagd zou kunnen hebben? Geen zorgen, je kunt de wifipunten in Mijn Odido opzeggen en dan krijg je een QR-code voor het retourneren van de wifipunten. 

We moeten namelijk altijd aan een aantal beveiligingsvragen voldoen om iets aan te passen of te bestellen voor een klant. Dit kan niet zomaar gedaan worden namelijk. Daarom is dit inderdaad een vreemd verhaal.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Erkan Kater, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een topic gestart bent. Dat is inderdaad heel vreemd. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat Justin twee wifipunten voor je heeft aangevraagd. Is er niemand op je adres aanwezig die dit aangevraagd zou kunnen hebben? Geen zorgen, je kunt de wifipunten in Mijn Odido opzeggen en dan krijg je een QR-code voor het retourneren van de wifipunten. 

We moeten namelijk altijd aan een aantal beveiligingsvragen voldoen om iets aan te passen of te bestellen voor een klant. Dit kan niet zomaar gedaan worden namelijk. Daarom is dit inderdaad een vreemd verhaal.

Beste Tommie,

 

Bedankt voor je bericht.

Nee, helaas is niemand aanwezig.

Ik ben zoals gezegd al 4 maanden in Turkije en maak wel gebruik van mijn internet via VPN.

Mijn vrouw is ook in het buitenland en zij komt aanstaande maandag pas thuis.

Zij heeft ook geen wifipunten besteld.

Trouwens ik gebruik de nieuwste fritzbox met onze eigen extra wifipunt.

 

Het pakket ligt momenteel bij servicepunt van DHL Intertoys in Amsterdam.

Hoop eigenlijk dat ze het automatisch retour sturen.

Op ‘mijn Odido’ kan ik helaas niks annuleren aangezien alles nog in behandeling is,

 

Ik vind het maar vreemd dat ik gebeld zou hebben en een bevestiging smsje krijg.

Misschien is het verstandig om hier grondig onderzoek naar te doen, opgenomen gesprek of andere data, want dit riekt naar fraude.

 

Ik ben bereikbaar via ‘Whatsapp’ op het geregistreerde nummer in ‘Mijn Odido’.

 

Groet,

Erkan.

 

Reputatie 6
Badge +2

@Erkan Kater Goed dat je dit aangeeft! 

Wanneer de wifipunten worden teruggestuurd en zijn verwerkt, zal de order doorlopen en kun je de wifipunten opzeggen.

Ik ben het met je eens dat dit moet worden uitgezocht. Ik heb gelijk een bericht gestuurd naar mijn collega die de wifipunten heeft besteld met de vraag of hij/zij zich nog iets kan herinneren, zodra ik meer weet, laat ik je dit weten. Ik kan dit natuurlijk niet garanderen, omdat wij natuurlijk veel verschillende mensen helpen op een dag. Hoe dan ook, ik ga mijn best doen om dit voor je te achterhalen!

Reputatie 6
Badge +2

@Erkan Kater Daar ben ik weer! 

Ik heb zojuist gesproken met mijn collega, maar hij/zij geeft aan zich niet meer te herinneren wie dit is geweest. Wel geeft mijn collega aan altijd de ID controle uit te voeren, zoals dat hoort. 

Ik wil je mijn oprechte excuses aanbieden voor deze ervaring en kan mij voorstellen dat je hier van bent geschrokken. Ik neem in ieder geval het stukje wifipunten opzeggen uit handen, wanneer deze bij ons binnen zijn, meld ik ze gelijk af.

Beste Teresa,

 

Bedankt voor je tijd en excuses aanvaard.

Ik ben idd geschrokken, aangezien in het verleden al zonder medeweten mijn simkaart is gecloned en daardoor ingebroken op mijn Facebook / Instagram.

Daarom ben ik heel benieuwd wie er zoals omschreven in de bijlage op 20 maart om 12:28 gebeld heeft met jullie. Het zou heel bizar zijn als mijn nummer in jullie data tevoorschijn komt.

Je kunt trouwens ook zien in het smsje dat ik dat bericht om 14:28 lokale tijd in Izmir, Turkije heb ontvangen.

 

Hopelijk krijgen jullie ze snel binnen, want heb het via DHL geprobeerd maar loop daar ook tegen een irritante chatrobot aan ;-)

 

Groet,

Erkan.

 

 

Reageer